آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید بر اینکه سپاه در خط مقدم پشتیبانی از نظام است ، گفت: حسن سپاه این است که بر اساس اعتقادات مذهبی بنیان شده یعنی یک نیروی نظامی خالص نیست بلکه یک نیرویی است که ریشه اش عقاید مذهبی است و نمی‌تواند از آن عقاید جدا شود.

وی افزود: فداکاری سپاه حد و مرز ندارد و همه جا حاضر است جانفشانی کند و حمایت‌هایی که سپاه در منطقه داشته، واقعا اثرگذار بوده و تاثیرات آن را با چشم می‌بینیم.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه با بیان اینکه آمریکا در جبهه نظامی واقعا شکست خورده است، گفت:  آن‌ها حاضر نبودند بشار اسد سرپا بماند، در عراق چقدر به داعش کمک کردند، در لبنان چقدر حملات علیه حزب الله صورت دادند با این حال  آثار نقش آفرینی و حمایت  سپاه از جبهه مقاومت در مبازه با تروریسم تکفیری مشخص است. 

وی خاطرنشان کرد: اکنون نیز دشمن از وجود سپاه ناراحت است و یکی از اولین شرط‌های مذاکره شان حذف سپاه و حشدالشعبی و حزب الله لبنان است، برای اینکه تا این‌ها هست آن‌ها نمی‌توانند مسلط شوند و کاری از این‌ها ساخته نیست.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: سربازان آمریکایی با هدف پول می‌آیند؛ عده‌ای فرار کردند و عده‌ای خودکشی کردند و عده‌ای هم روانی شدند، چون برای این هدف نیامدند و برای یک درآمد آمدند، اما امثال سپاه که برنامه مکتبی دارند حاضرند همه چیزشان را بدهند و روحیه سپاه قابل مقایسه با آن‌ها نیست.

وی ادامه داد: تاکید می‌کنم رابطه سپاه با مراجع باید قوی باشد و جدایی نیفتد عده‌ای هستند دلشان می‌خواهد بین سپاه و مرجعیت و حوزه‌های علمیه جدایی ایجاد کنند، همه باید دست به دست هم بدهند تا نظام را حفظ کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ابراز کرد: سعی کنید معارف مذهبی سپاه روزبروز ارتقاء پیدا کند، ارتقاء کیفی معارف و اعتقادات مدهبی و برنامه‌های دینی در سپاه خیلی مهم است، هر روز شبهه تازه‌ای می‌آید اگر آمادگی نباشد مشکلاتی پیش می‌آید، البته می‌دانم که در حال انجام این کار هستید.

وی ادامه داد: دشمن شناسی و شناخت شگرد‌ها و راه‌های دشمن را مورد توجه قرار دهید.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: در جریان فیضیه اگر دشمنانی دست داشتند، نتوانستند جدایی و بدبینی ایجاد کنند و در آینده هم نخواهند توانست؛ سپاه در خدمت اهل بیت و اسلام است و ما هم باید در خدمت کسانی باشیم که در خدمت اسلام و اهل بیت هستند.

گفتنی است؛ نماینده ولی فقیه در سپاه در سفر به شهر مقدس قم با آیات عظام حضرات نوری‌همدانی ،صافی گلپایگانی، سبحانی و وحید خراسانی نیز دیدار کردند که اخبار آن متعاقبا منتشر خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.