النهار گزارش داد، ولید جنبلاط، رئیس حزب سوسیال ترقی خواه لبنان و رهبر دروزی‌ها در این پیام خود مدعی شد، اهالی دروز در طول سال‌های گذشته ایستادن در کنار دولت سوریه را رد کردند و این دولت نتوانست در درگیری علیه مردم سویدا وارد شود زیرا این اقدام با پروپاگاندای رسانه‌ای آن مبنی بر اینکه "حامی اقلیت‌ها و مبارز علیه تروریسم" است، تناقض داشت. به همین دلیل داعش را از مناطق مختلف سوریه با قراردادهای آشکار و زیر نظر روسیه و با هدف برهم زدن امنیت و ثبات سویدا به مرزهای این استان فرستاد و به این ترتیب تلاش کرد سویدا را به فرمانبرداری وادارد.

وی در این پیام خود ادعا کرد، برای اهالی سویدا معلوم شد که به خاطر عدم پذیرش برای حضور در ارتش سوریه در مقابله با داعش تنها هستند. آنها قانع شدند که تنها و بی‌سلاح با داعشی که سلاح‌های پیشرفته در اختیار دارد و از حمایت لجستیک برخوردار است، مقابله کنند.

جنبلاط در اظهاراتی واهی مدعی شد، همه می‌دانند که دولت چگونه تبانی کرده و مسیر را برای حملات داعش به برخی استان‌های مرزی هموار و انفجارهای تروریست‌ها در داخل سویدا باز کرد که منجر به برجای ماندن صدها قربانی غیرنظامی و ربوده شدن ۳۴ زن و کودک شد که همچنان در گروگان گروه تروریستی داعش قرار دارند!

وی در پایان نوشت: "مردم سوریه باید با این طرح‌های دولت مقابله کنند و فرصت را از این دولت برای تخریب آنچه با بافت آن همخوانی ندارد، بگیرند!

پس از حمله داعش به استان سویدا و گروگان گرفتن چندین تن از زنان و کودکان توسط این گروه تروریستی، جنبلاط پسرش تیمور را برای بررسی اوضاع دروزی‌ها در جبل العرب یا جبل دروز در جنوب سوریه به روسیه فرستاد. هدف از این سفر بررسی اوضاع دروزی‌های جبل العرب، راه‌های حمایت از آنها و دور کردن آنها از خطرات بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.