حجت‌الاسلام نورالله قدرتی در جلسه شورای اداری شهرستان البرز اظهار کرد: در ایام اخیر ۳۰ انبار احتکار شده کشف شد که احتکار ۲۱ هزار تلویزیون در یک انبار یکی از آن‌هاست که ارزش میلیاردی داشت و بر اساس بررسی‌های صورت گرفته صاحبان برخی از این انبارها که به‌عنوان کارآفرین نیز موردتقدیر قرارگرفته بودند، از سال‌ها پیش شروع به احتکار کالا کردند.

وی ادامه داد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری نسبت به موضوع فضای مجازی، حجت بر همه ما تمام‌شده و باید مدیریت اصولی در این عرصه صورت گیرد.

قدرتی جامعه را در کمین خطرات ثروت و قدرت دانست و افزود: باید از هر فرصتی که در اختیارمان قرار می‌گیرد در راستای خدمت‌رسانی بهینه به مردم استفاده کنیم و هیچ‌کدام از قرارگاه‌های فرهنگی، سیاسی و قضایی از این مقوله جدا نیستند.

 

وی بیان کرد: کاهش پرونده‌های ارجاعی به دادگستری و همچنین تعداد زندانیان باید در برنامه‌ها قرار گیرد؛ چراکه استان قزوین ۳ هزار و ۶۷۰ زندانی در بند دارد و ۶۰ هزار نفر درگیر پرونده‌های این زندانیان هستند و علاوه بر صرف وقت، وجهه خوبی هم ندارد.

 

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: قانون تجارت نیاز به اصلاح دارد و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید برای این امر اقدام کنند چراکه مشکلات عمده‌ای از این طریق به جامعه وارد می‌شود به فرض مثال برخی از شرکت‌های تولیدی که تمام امور اداری خود را در تهران به انجام می‌رسانند، با اعلام ورشکستگی خود، موجب بروز مشکلات حقوقی و کارگری بسیاری در استان می‌شوند.

 

وی اقدامات شورا و شهرداری را در کاهش مشکلات مؤثر دانسته و تأکید کرد: این دو ارگان جهت جلوگیری از بروز مشکلات شهری در آینده باید ابتدا به مکاتبه با دستگاه قضا پرداخته و سپس اقدامات با ضوابط مالی بسیار را انجام دهند.

 

قدرتی در این جلسه به‌منظور جلوگیری از استحصال آب، خواستار ارائه تاریخ دقیق مجوزهای صادرشده چاه‌های آب استان در سال‌های گذشته از مسئولان اجرایی آب شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.