سازمان ملی استاندارد ایران آخرین نتایج بررسی توقف تولید خودروهای غیراستاندارد را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان ملی استاندارد ایران، این سازمان از سال ۱۳۹۴ تصمیم به ارتقای استاندارد های خودرو از ۵۵ استاندارد به ۸۵ استاندارد گرفت که این استانداردها ، جزء استانداردهای روز اتحادیه اروپا است.

وحید مرندی مقدم، معاون نظارت بر اجرای استاندارد در خصوص اجرای استانداردهای ۸۵ گانه خودروها گفت: برای اجرای این استانداردها، تقسیم بندی خودروها به دو بخش خودروهای داخلی و وارداتی جدید و خودروهایی که قبلا گواهینامه تایید نوع و تطابق تولید دریافت کردند انجام شد بطوریکه خودروهای جدید از همان زمان طبق استانداردهای ۸۵ گانه تولید و یا وارد و خودروهایی که تایید نوع برای آنها صادر شده بود طبق زمانبندی مشخص با رعایت استانداردها تولید می شدند.

وی اظهار داشت: براساس زمان‌بندی صورت گرفته شروع اجرای استانداردهای ۶۳ گانه از ابتدای دی ماه سال ۱۳۹۶ برای خودروهایی بود که قبلا تایید نوع برای آنها صادر شده بود و از ابتدای دی ماه امسال خودروسازان برای دریافت تمدید تایید نوع خودرو باید استانداردهای ۸۵ گانه را رعایت کنند.

مرندی مقدم افزود: در همین راستا، سه خودروی جدید سیتروئن، وانت آمیکو و FAW با استانداردهای ۸۵ گانه مطابقت داشته و وارد بازار کشور شد.

وی درخصوص استانداردهایی که قرار بود از ابتدای تیرماه برای خودروها رعایت شوند گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته مقرر بود خودروهایی که نتوانند الزامات استاندارد معیار مصرف سوخت را رعایت کنند در ابتدای تیرماه معرفی شوند که در همین زمینه ۸ خودرو به لحاظ عدم رعایت الزامات معیار مصرف سوخت از نظر سازمان ملی استاندارد ایران تایید نشده و برای اقدامات بعدی به پلیس راهور ناجا و وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.