«غلامرضا حسن‌پور» در جریان سفر خود به استان یزد در نشست خبری که با موضوع «بازار، بسیج و توسعه پایدار اقتصادی» برگزار شد، با اشاره به نقش بازاریان در حراست از ارزش‌های اسلامی از سدر اسلام تا کنون، اظهار کرد: بازاریان دارای سابقه روشن مذهبی و دینی بوده و هستند.

وی با اشاره به ۱۱ هزار شهید اصناف کشور، افزود: آمار شهدای اصناف در سراسر کشور بیانگر انقلابی بودن و ولایت مدار بودن این قشر زحمتکش و پرتوان در کشور است.

مسئول سازمان بسیج اصناف کشور در ادامه با بیان این‌که اصناف و بازاریان از جمله اقشاری هستند که به دلیل حساسیت فراوان همیشه هدف توطئه شوم دشمنان دین و نظام اسلامی بودند، گفت: اوایل تیرماه امسال استکبار سعی کرد با اجرای توطئه‌ای، بازار تهران و دیگر استان‌های کشور را تعطیل کند.

حسن‌پور جنگ اقتصادی،جنگ روانی و اقدام عملی را سه تهدید جدی استکبار علیه امنیت داخلی کشور دانست و بیان کرد: خوشبختانه توطئه اخیر استکبار با مدیریت صحیح بسیج اصناف و همکاری مطلوب بازاریان تهران بعد از دو روز وضعیت بازار تهران مطلوب و توطئه تعطیلی بازار در سراسر کشور خنثی شد.

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت بیش از سه میلیون واحد صنفی در سراسر کشور، تصریح کرد: بیش از ۷ میلیون نفر به طور مستقیم در واحدهای صنفی کشور مشغول به کار هستند.

وی با بیان این‌که ۱۷ درصد از درآمد ناخالص کشور توسط واحدهای صنفی تهیه و تأمین می‌شود، بیان کرد: تمام دست‌اندرکاران کشور از قوای مختلف تحت عنوان دولت در قبال شرایط پیش آمده مسئول بوده و باید نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند.

لزوم اجرای صحیح اصل ۴۴ برای توسعه اقتصادی کشور

مسئول سازمان بسیج اصناف کشور ضعف مدیریت تیم اقتصادی دولت در مهار افزایش ناگهانی قیمت‌ها، عدم تثبیت قیمت‌ها، رکود و تورم کم سابقه در بازار و صدور دستور العمل‌های یک شبه را از جمله ریشه‌های موجود معضلات اقتصادی کشور عنوان کرد و افزود: دخالت دادن بخش خصوصی در مسئولیت و برنامه‌های مدیریتی دولت و همچنین عدم اجرای صحیح اصل ۴۴، از دیگر دلایل وجود بحران در اقتصاد کشور است.

حسن‌پور در بخش دیگری از سخنان خود ضعف در اطلاع رسانی و استفاده بهینه از رسانه‌ها را مهمترین اشتباه دولتمردان برای مدیریت بحران اقتصادی کشور دانست و بیان کرد: متأسفانه تریبون جمهوری اسلامی ایران فقط در اختیار مسئولان و دست‌اندرکاران قرار گرفته و مردم هیچ بهره‌ای از آن نبردند.

وی اظهار کرد: فشارهای اقتصادی دولت بر بازاریان، فشارهای مالیاتی بر ۶۰۰ هزار واحد تولیدی خرد و نفوذ مفسدین اقتصادی، از دیگر عوامل تشدید شرایط نابسامان اقتصادی در کشور است.

این مقام مسئول با اشاره به ضرورت مدیریت شرایط فعلی کشور خاطرنشان کرد: اگر دولت، مجلس و قوه‌قضائیه مشکلات را مدیریت نکنند در آینده‌ای نزدیک کشور با مشکلاتی نظیر، کمبود مواد اولیه و کالا، عدم فروش اجناس توسط شرکت‌های بزرگ، افزایش نقدینگی و ضربه به تولید، خروج سرمایه و ارز از کشور و رونق بیشتر دلالی‌ها کاذب مواجه می‌شود.

مسئول بسیج اصناف کشور در ادامه با اشاره به نقش سپاه در حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی، گفت: مردم مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی هستند و سپاه و بسیج تمام تلاش خود را برای حراست از مردم بکار گرفته است.

سپاه برای توسعه کشور تمام قد در خدمت دولت است

حسن‌پور با بیان این‌که سپاه تمام قد در خدمت دولت است تا مشکلات اقتصادی را رفع کند، اظهار کرد: راه‌اندازی قرارگاه مردمی حمایت از کالای ایرانی با هشت کمیته تخصصی به منظور ارتباط دائمی و مستمر با بدنه دولت، تعیین سهم اقشار در حمایت از کالای ایرانی و ارائه طرح‌های تسهیل گری، یکی از اقدامات سپاه برای مدیریت بحران اقتصادی کشور است.

وی در پایان اجرای راهکارهای ۱۳ گانه اقتصاد مقاومتی و کادرسازی را از دیگر برنامه‌های در دستورکار سپاه و بسیج اصناف کشور برای برون رفت از شرایط بحرانی کشور دانست و بیان کرد: به رسمیت شناختن مطالبات مردم امری ضروری و تسهیل‌گر است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.