محمدعلی افشانی (شهردار تهران) صبح امروز (۷ خرداد ماه) در جریان بازدید از پارکینگ نیایش و مراحل پایانی تکمیل پروژه تونل آرش و اسفندیار در جمع خبرنگاران حاضر و به سوالاتشان پاسخ داد.

افشانی در ابتدا در رابطه با افتتاح پروژه آرش اسفندیار و مشخصات آن گفت: مشخصات پروژه باید از مدیر پروژه گرفته شود اما این پروژه براساس اطلاعاتی که به من داده شده است؛ در سال جاری به اتمام خواهد رسید. اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه ۱۲۰ میلیارد تومان است و تلاش این است که با احداث این اتوبان، ترافیک از شرق به نیاش منتقل شده و به حل مشکل ترافیکی این منطقه کمک شایانی خواهد شد.

شهردار تهران؛ پیشرفت فیزیکی پروژه را مطلوب دانسته و افزود: در نشستی که با پیمانکار، مشاوران و مدیر پروژه داشتیم، وعده دادند که در کوتاهترین زمان ممکن این تونل به بهره‌برداری برسد. آنها وعده دادند که تونل نیایش تا هفته دولت به اتمام برسد اما از آنجا که نمی‌خواهم به مردم وعده‌ای بدهم که تحقق پیدا نکند، فقط اعلام می‌کنم که در سال جدید به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: اعتبار پروژه ۲۰۵ میلیارد تومان بوده که از این میزان ۸۰ میلیارد هزینه شده است. از آنجا که با محدودیت منابع روبرو هستیم و قرارگاه خاتم‌الانبیا توافق کرده که پروژه‌هایی که با آنها قرارداد داریم را به اتمام برساند، ما نیز در موعد مقرر تامین اعتبار می‌کنیم.

شهردار در پاسخ به این سوال که با فرارسیدن عید فطر چه عیدی به شهروندان می‌دهد، گفت: امیدوار هستم تا عید فطر تعدادی پروژه به بهره‌برداری برسد. در آینده احتمالا اعتبار و جزئیات این پروژه‌ها را اعلام خواهیم کرد.

شهردار در پاسخ به این سوال خبرنگاران که آیا واقعا تونل آرش اسفندیار می‌تواند از بار ترافیکی بکاهد یا باری به مشکلات ترافیک تهران خواهد افزود، گفت: این پروژه حتما مورد بهره‌برداری قرار گرفته و تاثیر مثبت خواهد گذاشت اما اینکه تصور کنیم با یک تونل؛ مشکل ترافیکی تهران حل می‌شود؛ ممکن نیست بلکه فقط می‌تواند روی ترافیک تاثیر بگذارد.

افشانی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران که پرسید "آیا در پروژه‌های عمرانی دیدگاه انسانی لحاظ خواهد شد یا خیر"؟ افزود: شهرداری یک منظومه دینامیک است و همه بخش‌های آن دارای اهمیت است. بخش فرهنگی و اجتماعی همان قدر اهمیت دارد که محیط زیست دارای اهمیت است و محیط زیست همان قدر مهم است که حمل و نقل عمومی، بنابراین همه بخش‌ها باهم دیده می‌شود. استفاده از پیاده‌روها و دوچرخه نکته‌ای بود که من بارها در برنامه خود روی آن تاکید کردم اما اینها پروژه‌هایی است که با گذشت زمان نتیجه‌اش مشخص خواهد شد.

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.