بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید درباره برنامه این فراکسیون برای انتخابات هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما در فراکسیون امید کمیته‌ای تشکیل دادیم و جدای از آن هیأت رئیسه فراکسیون هم در این باره فعالیت‌ها و بحث‌هایی داشته و در این باره نظرخواهی کرده است؛ ضمن اینکه تجربه دو سال گذشته را بررسی کرده‌اند. به طور کلی می‌توان گفت که کارهای خوبی برای انتخابات هیأت رئیسه انجام داده‌ایم.

پارسایی افزود: مجمع عمومی فراکسیون امید، تصمیم نهایی درباره انتخابات هیأت رئیسه مجلس را فردا صبح قبل از شروع جلسه علنی اتخاذ می‌کند و هر تصمیمی هم که گرفته شود تصمیم فراکسیون است و همه از آن تمکین می‌کنیم.

او درباره کاندیداتوری عارف تصریح کرد: درخواست از طرف نماینده‌ها برای کاندیداتوری آقای عارف در انتخابات هیأت رئیسه خیلی زیاد است. در حالی که سال گذشته درخواست‌های زیادی برای حضور ایشان نداشتیم ولی امسال بیش از حد انتظار نمایندگان درخواست کردند که ایشان در انتخابات هیأت رئیسه حضور داشته باشد.

پارسایی درباره فعالیت‌هایی که علیه حضور علی مطهری در هیأت رئیسه مجلس انجام می‌شود، گفت: دیروز هم در این باره با آقای مطهری صحبت کردم و به ایشان گفتم در صحبتی که با اعضای فراکسیون امید داشتم همه اعلام کردند که تا به حال هیچ نهاد و یا سازمانی آنها را به خاطر حمایت از شما تهدید نکرده است. ولی اگر هم صحبتی در این باره با اعضای فراکسیون می‌شد با توجه به اینکه فراکسیون امید مستقل است، قطعا اعضا تمکین نمی‌کردند. کلیه تصمیمات درباره انتخابات هیأت رئیسه فردا گرفته می‌شود و قطعا مطهری هم مورد حمایت خواهد بود، ولی بهرحال باید این تصمیم در مجمع عمومی اتخاذ شود.

پارسایی تأکید کرد: من دیدم که بعضی از رسانه‌ها به این موضوع دامن زدند که برخی اعضای فراکسیون را به خاطر حمایت از مطهری تهدید کرده‌اند. رسانه‌ها باید اخلاق حرفه‌ای را حفظ کنند و فقط بر اساس گمانه‌ها مطلبی را منتشر نکنند که باعث ایجاد شک و شبهه در اذهان عمومی شود. رسانه باید حرفی که می‌زند، مستند باشد. گمانه‌زنی و نشر چنین اخباری به صلاح نیست.

فراکسیون امید برای نامزدی عارف در ریاست مجلس اتفاق نظردارد

 

ایرنا نوشت:

جلال میرزایی روز دوشنبه در مورد جلسه فوق العاده فراکسیون امید مجلس اظهار داشت: در این جلسه اعضا به این جمع بندی رسیدند که برای جایگاه ریاست مجلس، فراکسیون امید حتما نامزدی را معرفی کند، همچنین در مورد این موضوع که ما باید لیست کاملی برای انتخابات معرفی کنیم مباحثی مطرح شد. نظر نهایی فراکسیون در مورد نامزدهای این فراکسیون برای انتخابات هیات رییسه مجلس در جلسه روز سه شنبه مجمع عمومی فراکسیون مشخص می شود.

نماینده مردم ایلام در مجلس اظهار داشت: نظر اکثریت اعضای فراکسیون در مورد انتخاب عارف به عنوان گزینه این فراکسیون برای ریاست مجلس مثبت است و آقای عارف نیز تصمیم گیری در این مورد را به مجمع عمومی فراکسیون امید مجلس واگذار کرده که در رای گیری نهایی این موضوع مشخص شود.

میرزایی گفت: گلایه مندی که امروز نمایندگان از وضع موجود دارند این است که در تصمیمات نظر آنان گرفته نمی شود و تعاملی با نمایندگان صورت نمی گیرد در حالی که آقای عارف فردی کاملا تشکیلاتی و دموکراتیک است و نظر اعضا برایشان مهم است. ممکن است نقطه نظرات برخی افراد در داخل فراکسیون در مورد انتخابات هیات رییسه مجلس متفاوت باشد ولی نهایتا همگی به رای مجمع عمومی احترام می گذاریم و آن را نظر نهایی فراکسیون می دانیم.

میرزایی در مورد برخی تخریب ها که علیه فراکسیون امید و خصوصا عارف صورت می گیرد، گفت: جریان اصلاح طلبی جریان متکثری است که دیدگاه های مختلفی داخل آن وجود دارد، ما در عین حال که وحدت داریم، کثرت نیز داریم. یکی از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم این است که برخی از سرمایه ها و شخصیت های جریان های اصلاح طلبی توسط جریان های رقیب و گاهی توسط خودی ها تخریب می شوند.

میرزایی اظهار داشت: تخریب ها به فراکسیون امید مجلس از بیرون در حالی صورت می گیرد که جریان رقیب ما انتظارات را از اصلاح طلبان در جامعه بالا می برد در حالی که خودش به محدودیت منابع آگاهی دارد و این گونه اصلاح طلبان را دچار بحران مقبولیت می کند.ما از برخی دوستانمان تعجب می کنیم که چرا بیرون مجلس مرتب علیه فراکسیون امید مصاحبه و فراکسیون را تخریب می کنند به جای این گونه اقدامات ما باید وحدت خود را حفظ کنیم و قدر سرمایه های خود را بدانیم.

فراکسیون امید برای جلوگیری از مرگ سیاسی باید لیست مستقل بدهد

مهر نوشت:

 

محمد حسن‌نژاد در خصوص مواضع فراکسیون های سیاسی مجلس در خصوص انتخابات هیئت رئیسه، اظهار داشت: روز به روز به اتمام دوره مجلس نزدیک می شویم و زمان پاسخگویی نمایندگان به موکلین‌شان و افکار عمومی نزدیک می شود.

نماینده مردم مرند و جلفا با بیان اینکه اعضای فراکسیون امید تحت فشار افکار عمومی قرار دارند، گفت: لیست امید با هیاهوی زیادی در مجلس رأی آورد و وعده های زیادی داد. امروز افکار عمومی می گوید اگر قرار بود شما دست‌هایتان را در مجلس بالا ببرید و همان رئیس و ساختار قبلی در مجلس وجود داشته باشد، چرا رای آورده اید؟

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با تأکید بر اینکه فراکسیون امید برای جلوگیری از مرگ سیاسی باید لیست مستقل در انتخابات هیئت رئیسه ارائه کند، تصریح کرد: این فراکسیون برای ادامه حیات سیاسی خود در انتخابات مجلس آینده هم باید لیست مستقل بدهد.

حسن نژاد ادامه داد: حتی اگر بدانند که لیست‌ مستقل فراکسیون امید رأی نمی آورد این اقدام را انجام دهند، چون تنها در این صورت حرفی برای گفتن در انتخابات مجلس خواهند داشت. می توانند بگویند مردم ما تلاش داشته ایم که گفتمان شما را در مجلس نمایندگی کنیم اما رأی مان کم بود. در واقع راهی برای تبرئه خودشان خواهند ساخت. از سوی دیگر فراکسیون مستقلان و ولایی نیز مواضع متفاوتی از سالهای گذشته خواهند داشت. فراکسیون مستقلان تا امروز با اینکه فراکسیون فرعی و نوظهور بوده اما هر چیزی که خواسته، اجرایی کرده و به عنوان شاقول بین فراکسیون امید و ولایی نقش آفرینی کرده است.

حسن نژاد گفت: با ارائه لیست از سوی فراکسیون امید، این بار فراکسیون مستقلان نمی تواند نقش شاقول و ابزار مدیریتی را بازی کند. باید تکلیف خود را مشخص کند؛ یا با فراکسیون امید همراه شود، یا با فراکسیون نمایندگان ولایی.فراکسیون مستقلان نمی‌تواند به سمت فراکسیون امید برود زیرا فراکسیون امید خواستار ریاست عارف است و اگر بخواهد به این فراکسیون بپیوندد باید از لاریجانی عبور کند.

وی یادآور شد: فراکسیون نمایندگان ولایی نیز اگر گزینه ای برای ریاست معرفی کند موجب می شود کاندیدای فراکسیون امید رأی بیاورد که باب میل فراکسیون نمایندگان ولایی نیست تا به امروز فراکسیون مستقلان به عنوان ابزار مدیریتی عمل کرده و ریاست لاریجانی بر مجلس را تضمین کرده است و نایب رئیسان مجلس را به فراکسیون امید بخشیده و دبیران را به فراکسیون ولایی داده و کارپردازان مجلس را از میان نیروهای خود مستقر کرده است.

نماینده مردم مرند و جلفا تصریح کرد: به نظر من اگر قرار است معامله یا تعاملی بین دو فراکسیون ولایی و مستقلان اجرا شود باید آرایش هیات رئیسه اینگونه باشد؛ رئیس لاریجانی، نایب رئیسان یکی از فراکسیون مستقلان و یکی از فراکسیون ولایی، چهار دبیر از فراکسیون ولایی، دو دبیر از فراکسیون مستقلان، دو کارپرداز از مستقلان و یک کارپرداز از ولایی. فراکسیون امید این بار قصد دارد به صورت شفاف به میدان بیاید به همین دلیل به هیچ وجه لیست مشترک با اصولگرایان ارائه نخواهد کرد. ائتلاف فراکسیون امید با لاریجانی معنا ندارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.