بهای وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در آوریل ۲۶ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش یافت و در ۶۱.۲۵ دلار در هر بشکه بسته شد، با این‌همه نفت آمریکا ۳.۶ درصد کاهش هفتگی را به ثبت رساند.

بهای برنت برای تحویل در مه در بازار لندن ۵۴ سنت یا ۰.۹ درصد افزایش یافت و در ۶۴.۳۷ دلار در هر بشکه بسته شد و کاهش هفتگی خود را به چهار درصد محدود کرد.

نفت پس از این که شرکت خدمات میدان نفتی بیکرهیوز اعلام کرد شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا در هفته گذشته با یک حلقه افزایش، به ۸۰۰ حلقه رسیده است رشد خود را حفظ کرد. آمار هفتگی این شرکت درباره شمار دکل‌های حفاری معیاری برای سنجش فعالیت این صنعت است.

نفت اوایل معاملات روز جمعه با فشارهای کاهشی روبه‌رو شد که تا حدی با اعلام تصمیم دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، برای وضع تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم مرتبط بود، زیرا نگرانی‌هایی را نسبت به راه افتادن جنگ تجاری جهانی برانگیخت و به ریزش بازارهای سهام جهانی منجر شد، اما ضعف دلار کمک کرد قیمت نفت افزایش پیدا کند.

شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز بزرگ حدود ۰.۴ درصد افت کرد. دلار با کالاهایی که به این ارز قیمت‌گذاری می‌شوند، رابطه معکوس دارند و ضعیف شدن دلار نفت را برای خریدارانی که از ارزهای دیگر استفاده می‌کنند، ارزان‌تر می‌کند.

فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد بازار در گروه "پرایس فیوچرز" در یادداشتی نوشت‌: اگرچه نگرانی‌ها نسبت به جنگ تجاری به ریسک پذیری لطمه زد، اما تعرفه‌ها دلیلی برای خوش‌بینی نسبت به افزایش قیمت نفت ایجاد کردند زیرا این تعرفه‌ها با توجه به فولادی که در تمامی قسمتهای صنعت نفت از تولید گرفته تا پالایش و فرآوری و توزیع محصولات پالایش شده استفاده می‌شود، هزینه تولید نفت را بالا خواهد برد.

براساس گزارش مارکت واچ، افزایش تولید آمریکای شمالی نیز با وجود تلاش‌های اوپک و شماری از تولیدکنندگان غیراوپک مانند روسیه برای محدود کردن عرضه جهانی، بازار را نگران نگه داشته است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا هفته گذشته اعلام کرد ذخایر نفت این کشور در هفته منتهی به ۲۳ فوریه سه میلیون بشکه افزایش یافته که بسیار بالاتر از حد انتظار تحلیلگران بود. بر پایه آمار رسمی، تولید نفت آمریکا در نوامبر به ۱۰.۰۵۷ میلیون بشکه در روز صعود کرد و در دسامبر با اندکی کاهش، به ۹.۹۴۹ میلیون بشکه در روز رسید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.