پرس اسوسیشن گزارش داد، جورج سوروس اخیرا بعد از آنکه فاش شد به یکی از گروه‌های حامی باقی ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا بالغ بر ۴۰۰ هزار پوند کمک مالی کرده، هدف انتقادهای شدید قرار گرفت.

او نسبت به این انتقادها از خود واکنش نشان داده و آنها را به عنوان "انتقادهای شخصی مسموم" علیه خودش محکوم کرد و اتهام "تضعیف دموکراسی" که منتقدان به او وارد کرده‌اند را رد کرد.

او در مطلبی در نشریه میل آن ساندی نوشت، کمپین "بهترین برای بریتانیا" (که سوروس به آنها کمک کرده) کاملا از "حمایت صمیمانه" او برخوردار بوده و تاکید کرد: هیچگاه مخالفتش با بریگزیت را پنهان نکرده است.

سوروس اظهار داشت: این حقیقت که شرایط رضایت بخش نیستند به این معنی نیست که نمی‌تواند بدتر نیز بشود. این چیزی است که در بریتانیا در حال رخ دادن است.

او خاطرنشان کرد: قبل از همه‌پرسی بریگزیت عملکرد اقتصادی بریتانیا از مابقی کشورهای اروپایی بهتر بود اما اکنون این روند برعکس شده است و اقتصادهای قاره در حال پیشتازی هستند در حالی که اقتصاد بریتانیا درجا می‌زند.

جورج سوروس که اصالت مجارستانی دارد و در سال ۱۹۹۲ توانست ثروتی افسانه‌ای از بابت کاهش ارزش واحد پول انگلیس به جیب بزند، گفت: بریتانیا در خارج از اتحادیه اروپا "نقش عمده نفوذ جهانی خود را از دست خواهد داد".

او تصریح کرد: چیزی که مساله را بدتر می‌کند این است که این فرایند جدایی در حالی تبدیل به دل مشغولی بریتانیا و اروپا برای چندین سال آینده خواهد شد که آنها باید در اصل به جای آن با هم متحد شده و درمقابل دشمن‌های خارجی مثل روسیه ولادیمیر پوتین مقاومت کنند و اختلافات داخلی که سبب شده عده‌ای از مردم، اتحادیه اروپا را دشمنشان بدانند، برطرف کنند.

سوروس افزود: از طرف دیگر بریگزیت موجب شد جوانان در مقابل مسن‌ترها قرار بگیرند زیرا این جوانان وقتی که دیدند آرای مسن‌ترها بر آرای آنها در همه‌پرسی چیره شد، از دموکراسی سرخورده شدند.

او با تاکید بر اینکه به حمایت از کمپین موسوم به "بهترین برای بریتانیا" در راه جلوگیری از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا افتخار می‌کند، هشدار داد: تاثیر بی اطمینانی که بریگزیت به وجود خواهد آورد در شش ماه آینده و با ورود مذاکرات بریگزیت به "پرمناقشه‌ترین مرحله" به شکلی دردناک نمایان خواهد شد.

چند روز پیش روزنامه دیلی تلگراف گزارش داد: بنیاد متعلق به جورج سوروس مبلغ ۴۰۰ هزار پوند به کمپین "بهترین برای بریتانیا"  که به دنبال توقف بریگزیت است، کمک کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.