آسوشیتدپرس گزارش داد، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای با پیرس مورگان، در شبکه ITV اظهار داشت: اتحادیه اروپا "چیزی که قرار بود باشد نیست" و مدعی شد او به هیچ وجه از نتیجه همه‌پرسی بریگزیت شگفت زده نشد زیرا معتقد است بریتانیایی‌ها "نمی‌خواهند مردم همه جای جهان به بریتانیا بیایند".

این اظهارنظرهای ترامپ ممکن است مورد استناد حامیان بریگزیت قرار بگیرد تا از نخست وزیر انگلیس بخواهند با سرسختی بیشتری در مذاکرات بریگزیت شرکت کند اما حامیان باقی ماندن در اتحادیه اروپا در طرف مقابل ممکن است حامیان بریگزیت را از بابت داشتن دیدگاه‌هایی مشترک با یک رئیس‌جمهور پرمناقشه و اختلاف برانگیز مورد حمله قرار دهند.

همچنین این اظهارنظرهای ترامپ ممکن است یک ضربه به ترزا می درست بعد از آنچه که نشست موفقیت آمیز او با ترامپ در شهر داووس سوئیس تلقی می‌شد، به حساب بیاید.

ترامپ در مصاحبه با پیرس مورگان در پاسخ به اینکه آیا از نظر او ترزا می در "موضع خوب" در مذاکرات بریگزیت قرار دارد، ‌گفت: آیا اگر من جای او بودم اینطور مذاکره می‌کردم؟ خیر، من اینگونه که این مذاکرات در حال انجام است مذاکرات را انجام نمی‌دادم و نگرشی متفاوت داشتم.

او ادامه داد: من گفته‌ام که اتحادیه اروپا دیگر آن چیزی که قرار بود باشد نیست و یک موضع سرسختانه تر برای خروج از این اتحادیه اتخاذ می‌کردم.

ترامپ همچنین مدعی شد که قبلا بریگزیت را پیش‌بینی کرده بود.

او ادامه داد: من گفتم که به خاطر مساله تجارت و در درجه اول مهاجرت، بریگزیت قرار است یک سرخوردگی بزرگ باشد و حرف من درست بود.

او خاطر نشان کرد: من مردم بریتانیا را می‌شناسم و آنها را می‌فهمم. آنها نمی‌خواهند که مردم همه جای جهان به بریتانیا بیایند چراکه آنها هیچ چیز درباره این مردم نمی‌دانند.

ترامپ همچنین ادعا کرد که ترزا می، نخست وزیر انگلیس در جریان دیدار آنها در شهر داووس از او دعوت کرده که دو بار در سال جاری میلادی به بریتانیا سفر کند.

این مصاحبه ترامپ که قرار است امشب به طور کامل پخش شود، بخش‌هایی از آن در روزنامه میل آن ساندی منتشر شد و دفتر نخست وزیر انگلیس ادعای این روزنامه را مبنی بر اینکه یک سفر غیررسمی ترامپ در ماه ژوئیه و بعد از آن یک سفر رسمی او در ماه اکتبر انجام خواهد شد را تایید نکرد.

یک منبع در دفتر نخست وزیر انگلیس گفت: دعوت برای سفر ترامپ به انگلیس فرستاده و پذیرفته شده است و قرار است جزئیات مربوط به آن در طی روند مقتضی تعیین شود.

در عین حال ترامپ گفت که اطلاعی از هرگونه دعوت خود برای شرکت در مراسم عروسی شاهزاده هری، نوه ملکه انگلیس ندارد. ترامپ گفت: من اطلاعی از دعوت شدن به این مراسم عروسی ندارم.

ترامپ در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا دوست دارد به این مراسم عروسی در ماه مه در کاخ ویندسور برود، گفت: من فقط می‌خواهم که آنها خوشحال باشند. من واقعا خوشحالی آنها را می‌خواهم چون آنها یک زوج دوست داشتنی به نظر می‌رسند.

همچنین ترامپ در پاسخ به اینکه عادت او برای فرستادن توئیت‌هایش چطور است، تایید کرد که گاهی خودش این توئیت‌ها را می‌فرستد اما زمانی که سرش شلوغ باشد این وظیفه را به کس دیگری محول می‌کند.

او گفت: شاید این توئیت‌ها را من گاهی در رختخواب، گاهی به هنگام خوردن صبحانه و یا گاهی به هنگام ناهار و یا در موقعیت‌های دیگر بفرستم اما به طور کلی در زمان‌هایی مثل اول صبح یا هنگام عصر می‌توانم این کار را انجام دهم اما اگر در طول روز هم سرم شلوغ باشد گاهی اوقات خیلی سریع محتوا را به کسی دیکته خواهم کرد و از یکی از افرادم خواهم خواست که آن را بفرستد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.