مریم السادات میرمالک ثانی، مدیرکل دفتر حمایتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  با حضور در برنامه گفت گوی ۱۸:۳۰  شبکه خبرگفت: قرار است طی دو ماه آینده سبد غذایی توزیع شود.

او افزود: قبل از سال ۹۲ بسته های حمایتی دولت تحت عنوان کوپن توزیع می شد اما از سال ۹۲ سبد کالا جایگزین شد که با مشکلاتی همراه بود از جمله عدم تعادل در عرضه و تقاضا، عدم شفافیت، اختلاف حساب و غیره.

میرمالک ثانی گفت: در دوره های قبل شناسایی دقیقی وجود نداشت و تقریبا همه افراد مشمول سبد کالا شدند اما در طرح جدید تنها افزادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و نیز کسانی که به عنوان نیازمند شناسایی شده اند مشمول دریافت این سبد می شوند.

او گفت: افرادی که معتقد هستند نیازمند دریافت این بسته حمایتی هستند می توانند با مراجعه به بهزیستی و کمیته امداد درخواست خود را داده تا پس از بررسی ها و در صورت تایید مشمول دریافت این سبد شوند.

مدیرکل دفتر حمایتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: میزان این بسته حمایتی برای هر فرد ۳۰ و برای خانوارها تا سقف ۱۲۰ هزار تومان است که به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود تا آنها با مراجعه به فروشگاه های طرف قرارداد متناسب با نیازشان کالای مورد نیاز خود را تهیه کنند.

او افزود: در تهران ۹ فروشگاه شامل رفاه، شهروند، اتکا و ... جزو فروشگاه های طرف قرارداد ما به حساب می آیند.

میرمالک ثانی گفت: در دور قبل که سبد به صورت کالا بود ما با مشکلات زیادی از جمله فساد کالا و غیره مواجه شدیم.

او افزود: این حداقل سبد مطلوب است که افراد می توانند براساس آن خوراک مورد نیاز خود را تامین کنند، ما تاکنون ۱۸ هزار میلیارد تومان برای این طرح اختصاص داده ایم، این تامین اعتبار بطور قطع انجام می شود اما زمان پرداخت آن هنوز مشخص نیست.

مدیرکل دفتر حمایتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: بحث تامین اعتبار مهمترین دغدغه ماست و ما در مابقی مراحل با مشکلی مواجه نیستیم.

او افزود: شاخص جهانی گرسنگی چهار مولفه دارد سوء تغذیه، لاغری، مرگ و میر و کوتاهی قد کودکان زیر ۵ سال و شاخصه ایران در این زمینه رتبه ۴ در بین کشورهای موفق در کنترل گرسنگی است که رتبه ممتازی به حساب می آید.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.