خبرگزاری فرانسه گزارش داد، پیشتر کاخ سفید در اطلاعیه‌ای از طرح دولت ترامپ برای برگزاری مراسم طنزآلود اهدای جوایز به "برترین اخبار جعلی" خبر داده بود و سرانجام شامگاه چهارشنبه دونالد ترامپ پیروز جایزه اخبار جعلی را معرفی کرد.

برندگان این لیست که نامشان چندان دور از ذهن نبود، شامل سی‌ان‌ان، نیویورک تایمز و واشنگتن پست می‌شد.

ترامپ در رسانه محبوب خود توئیتر، لینکی به یک لیست را منتشر کرد که به وب‌سایت حزب جمهوری‌خواه می‌رسید. ظاهرا این وب‌سایت ساعاتی پس از پیروزی او در انتخابات ۲۰۱۶ از دسترس خارج شده بود.

حمله تند رئیس کاخ سفید به رسانه‌ها ساعاتی پس از آن بود که جف فلیک، سناتور جمهوری‌خواه در انتقادی از رئیس‌جمهوری آمریکا گفته بود او همچون جوزف استالین با رسانه‌ها رفتار می‌کند.

جف فلیک، سناتور ایالت آریزونا که چندی پیش هم اعلام کرد قصد شرکت در انتخابات آتی کنگره را ندارد، گفته علت حمله‌های بی‌شمار ترامپ علیه رسانه‌ها این است که "رئیس‌جمهور طاقت انتقاد را ندارد."

سناتور فلیک زمستان گذشته در بیانیه استعفای خود گفت یکی از دلایل کناره‌گیری‌اش از کنگره این است که دیگر نمی‌خواهد "همدست رئیس‌جمهور تلقی شود و دیگر در برابر اعمال دونالد ترامپ ساکت نخواهد" ماند.

رفتارهای زننده ترامپ با رسانه‌ها همچنان ادامه دارد و او سه‌شنبه پس از دیدار با نورسلطان نظربایف، رئیس‌جمهوری قزاقستان بدون پاسخ دادن به پرسش خبرنگار سی‌ان‌ان که از او درباره "چاله مستراح" خواندن کشورهای آفریقایی پرسید بود، با دست در خروجی را نشان داد و گفت: "برو بیرون".

فلیک در اظهارات جدید خود با اشاره نخستین سال حضور ترامپ در کاخ‌ سفید گفت: "در سال ۲۰۱۷ ما شاهد آن بودیم که عیان‌ترین حقایق از سوی عالی‌ترین نهاد اجرایی ما کتمان شد و به جای آن از واقعیت جایگزین سخن به میان آمد. در سال ۲۰۱۷ دونالد ترامپ رسانه‌ها را دشمن مردم خواند... اظهاراتی که تکرار سخنان دیکتاتور سابق، جوزف استالین است که مطبوعات را دشمن می‌خواند."

در همین حال منتقدانی هم از جناح جمهوری‌خواه از اعلام چنین جایزه طنزآلودی گلایه کرده و آن را خطرناک توصیف کردند. انتقادات از ترامپ تا جایی بالا گرفت که او بعدا در توئیتی نوشت: خبرنگاران بسیار فوق‌العاده‌ای هم هستند که من برایشان احترام قائلم و "اخبار خوب" زیادی برای مردم آمریکا منتشر می‌کنند که مایه افتخار است!

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.