روزنامه نیویورک تایمز روز سه شنبه گزارش داد که «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده «تبانی احتمالی میان تیم انتخاباتی ترامپ و مقامات روسیه» هفته گذشته «استیو بنون» مشاور و استراتژیست ارشد و پیشین کاخ سفید را به دادگاه احضار کرد.

 

همزمان با انتشار اخباری دال بر صدور احضاریه توسط رابرت مولر برای استیو بنون جهت ادای شهادت در برابر هیأت منصفه، این استراتژیست ارشد و برکنار شده کاخ سفید در کنگره آمریکا و در برابر کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان به ادای شهادت پرداخت.

 

گفتنی است که حضور بنون در کنگره آمریکا و شهادت وی در روز سه شنبه، نخستین حضور او در برابر کمیته هایی است که در زمینه مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا یا تبانی احتمالی دستیاران ترامپ با مقامات مسکو تحقیق می کنند.

 

شایان ذکر است که تعدادی از کارکنان کاخ سفید برای مصاحبه با تیم تحقیقاتی رابرت مولر، بازپرس ویژه این پرونده داوطلب شدند. روزنامه نیویورک تایمز به نقل از یک فرد آگاه گفت که احضاریه هیأت منصفه برای استیو بنون «می تواند یک تاکتیک قابل مذاکره باشد» و اینکه مولر احتمالاً به بنون اجازه خواهد داد تا بجای حضور یافتن در برابر هیأت منصفه، با بازپرسان پرونده گفتگو کند.

 

طبق گزارش نیویورک تایمز، این احضاریه در حالی صادر شد که اظهارنظرهای بنون در خصوص دونالد ترامپ و حلقه نزدیکان رئیس جمهور در کتابی جنجالی به نام  «آتش و خشم» به قلم «مایکل وولف» منتشر شد و بدین ترتیب، در دسترس عموم قرار گرفت. در این کتاب جنجالی، وولف به نقل از بنون می نویسد: «دیدار ژوئن ۲۰۱۶ میان فرزند ارشد ترامپ، داماد ترامپ (جرد کوشنر) و مدیر ستاد انتخاباتی وی (پل منفورت) با یک وکیل روسی که با هدف رسوا ساختن و ضربه زدن به وجهه نامزد دموکرات انتخابات (هیلاری کلینتون) صورت گرفت، خیانت به کشور و [اقدامی] ضدِّ وطنی بود».

 

این درحالی است که ترامپ اظهارات بنون را تکذیب و این مشاور ارشد و پیشین خود را «سگ» خطاب کرد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.