به گزارش سی‌ان‌ان این مصاحبه نشان می‌دهد که مولر در ادامه تحقیقاتش به حلقه داخلی ترامپ رسیده در درون کاخ سفید رسیده است. میلر یکی از دستیاران ارشد دونالد ترامپ است که هنوز در داخل کاخ سفید فعالیت دارد. او در چند روز گذشته از سوی بازجویانی که با مولر کار می‌کنند، مورد بازجویی قرار گرفته است.  از او در مورد نقشش در اخراج جیمز کومی، رئیس اف‌بی‌آی سوال شده است. اخراج کومی از سوی دونالد ترامپ این شائبه را ایجاد کرده که این اقدام، مانع‌تراشی در اجرای عدالت بوده است. بازرسان همچنین علاقه‌مند به دیدار با کسانی هستند که در نشست جورج پاپادولوس، مشاور سیاست خارجی ترامپ حضور داشتند. گفته می‌شود که او در این جلسه گفته بود که می‌تواند ارتباط بین ترامپ و پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه را میسر کند. میلر نیز جزو کسانی بوده که در آن جلسه حضور داشته است.

پاپادولوس هم اخیرا متهم شده است که به اف‌بی‌آی دروغ گفته و با روس‌ها در زمان کمپین تبلیغاتی ترامپ تماس‌هایی داشته است.

یکی از منابع آشنا به مسائل به‌وجود آمده در کاخ سفید به سی‌ان‌ان گفت: اوایل سال‌جاری میلر جهت توجیه اخراج جیمز کومی به ترامپ کمک کرد. این درحالی است که بنا بر برخی یافته‌ها مولر به دنبال تعیین نقش جرد کوشنر، داماد ترامپ در اخراج کومی نیز هست. در این شرایط اما در ماه سپتامبر گزارش شد که وزارت دادگستری رونوشت یک نامه که درباره اخراج کومی بوده است را مشاهده کرده و بنا بود به دست بازرس مولر برسد، اما هرگز ارسال نشد. اما یک منبع که خواست نامش فاش نشود گفته است که ادبیات نامه اخراج کومی بسیار شبیه به ادبیات راد روزنستاین، معاون دادستان کل آمریکا است.

رشوه به مایکل فلین؟

همپای مسائل مطروحه در باب ارتباط تیم ترامپ با روس‌ها، اخیرا در گزارشی فاش شده است که به مایکل فلین، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا پیشنهاد رشوه ۱۵ میلیون دلاری داده شده بود تا فتح‌الله گولن، روحانی مخالف اردوغان به ترکیه تحویل داده شود. البته قرار نبوده که وی به شیوه معمول تحویل مقامات ترکیه‌ای داده شود و قصد برنامه‌ریزان این بوده است که وی دزدیده شود.

به گزارش وال‌استریت‌ژورنال، در ادامه تحقیقات مربوط به پرونده جنجالی دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر آمریکا، «مایکل فلین» مشاور مستعفی امنیت ملی کابینه ترامپ در مظان اتهام دریافت رشوه از سوی دولت ترکیه جهت دزدیدن و تحویل فتح‌الله گولن واعظ و روحانی ترکیه‌ای مقیم آمریکا، قرار گرفته است. روزنامه وال‌استریت‌ژورنال آمریکا در گزارشی نوشت پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) دست‌کم ۴ نفر را در رابطه با این موضوع تحت بازجویی قرار داده است. مایکل فلین که یک نظامی سابق و از اعضای پرنفوذ تیم انتخاباتی دونالد ترامپ بود، نخستین مشاور امنیت ملی کابینه ترامپ بود که تنها ۳ هفته پس از آغاز به کار دولت ترامپ به‌دلیل افشای ارتباطات پنهانی‌اش با سفیر روسیه در آمریکا در ایام انتخابات و پس از آن، مجبور به استعفا شد.  براساس گزارش جدید وال‌استریت‌ژورنال، فلین در میانه‌های دسامبر ۲۰۱۶، در یک کلوب در نیویورک با نمایندگانی از دولت ترکیه ملاقات کرده بود. موضوع این دیدار درخواست دولت ترکیه از فلین برای ربودن فتح‌الله گولن از اقامتگاهش در پنسیلوانیای آمریکا و بردن او با یک جت اختصاصی به جزیره «امرالی» در دریای اژه بوده است.

این زندان، جایی است که عبدالله اوجالان، رهبر ناراضی و کردتبار پ‌ک‌ک دربند است.  براساس گزارش وال‌استریت‌ژورنال در این ملاقات خصوصی، نمایندگان ترکیه به فلین ۵۹ ساله و پسر او پیشنهاد پرداخت ۱۵ میلیون دلار پول بابت ربودن و تحویل گولن به ترکیه را داده بودند. پیش‌تر اسنادی از لابی‌گری فلین برای دولت ترکیه در رسانه‌های آمریکا منتشر شده است. براساس گزارش وال‌استریت‌ژورنال ۴ نفر تحت بازجویی برای این اتهام، در ملاقات ماه دسامبر حاضر نبوده‌اند و از جزئیات ملاقات فلین و پسرش با نمایندگان ترکیه اطلاعی ندارند. همچنین هنوز معلوم نشده که ۱۵میلیون دلار پول پیشنهادی ترکیه به فلین، ردوبدل شده یا نه. وکیل فلین گزارش روز جمعه وال‌استرایت‌ژورنال را تکذیب کرده است.