«علی شفیعی» با اعلام این خبر اظهار کرد: اعضای این باند علاوه‌بر جعل اسناد دولتی(سند تک برگ مالکیت ملک، وکالت نامه دفاتر اسناد رسمی) جعل اسکناس و چک پول، اقدام به  جعل کارت پایان خدمت، جواز کسب،گواهی پزشکی، مدارک تحصیلی در مقاطع مختلف از جمله کارشناسی ارشد، کارشناسی و دیپلم و جعل انواع مهرهای دفاتر اسناد رسمی و ده‌ها موارد دیگر می‌کردند.

این مقام قضائی اعلام کرد: پس اعلام گزارش حفاظت اطلاعات اداره‌کل ثبت اسناد و املاک و طی یکسری اقدامات فنی و اطلاعاتی انجام شده از سوی تیم تحقیق و عملیات حفاظت اطلاعات دادگستری کرمان مشخص شد فردی به هویت «م.ک» با همدستی ۳ نفر دیگر اقدام به جعل و کلاهبرداری گسترده در سطح استان کرمان می‌کردند.

شفیعی  یادآور شد: پس از جمع‌آوری مدارک و مستندات و اخذ مجوز قضائی محل اختفای اعضای این باند شناسایی و مورد ضربه مأموران قرار گرفت.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان کرمان با اشاره به این‌که جاعلان از تجهیزات فنی و پیشرفته الکترونیکی برای پیشبرد اهداف شوم خود استفاده می‌کردند، افزود: اعضای این باند از نرم‌افزارهای پیشرفته و به روز دنیا برای جعل استفاده می‌کردند.

وی با اشاره به این‌که هم‌اکنون متهمان ردیف اول و دوم با قرار بازداشت موقت در زندان به سر می‌برند، گفت: تحقیقات تکمیلی در این رابطه در دادسرای عمومی و انقلاب کرمان ادامه دارد و دستورات قضائی لازم برای دستگیری سایر عوامل مرتبط با این باند صادر شده است.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان کرمان بر هوشیاری و دقت نظر بیشتر شهروندان در انجام معاملات خود تاکید کرد و گفت: شهروندان باید در معامله املاک از اصالت اسناد ارائه شده توسط مالک اطمینان حاصل و در تنظیم سند ملک، خودرو و مسکن با کارشناسان امر مشورت کنند و با رعایت توصیه‌ها و هشدارهای پیشگیرانه در دام افراد سودجو و کلاهبردار قرار نگیرند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.