مسعود آقازیارتی در خصوص این حادثه گفت: طی تماس شهروندان با سامانه 125 و اعلام مشاهده آتش سوزی و دود غلیظ در منطقه تالاب میقان، بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۱۲۰،۱۰۰ و ۲۲۰ با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی اراک، در ساعت ۳۷ دقیقه بامداد امروز به تالاب میقان اراک اعزام شدند .

وی افزود: منطقه آتش سوزی در حد فاصل فرودگاه اراک و شرکت املاح معدنی است که به طور کامل حالت باتلاقی دارد و با وجود اینکه دسترسی به آتش سوزی ممکن نیست اما نیروهای عملیاتی و آتش نشانان در حد امکان از گسترش آتش جلوگیری کرده اند.

آقازیارتی در ادامه تصریح کرد: با پیگیری های مدیرکل بحران استانداری مرکزی، رایزنی با شهرداری اراک برای تامین ماشین آلات سنگین به منظور بسترسازی برای دستیابی نیروی انسانی برای عملیات اطفای حریق در دست بررسی است و مکاتبه برای تقاضای اطفای حریق هوایی نیز به منابع طبیعی انجام شده است .

گفتنی است، استاندار مرکزی دقایقی پیش در محل آتش سوزی حضور یافته و از نزدیک روند عملیات خاموش سازی آتش این تالاب را پیگیری می کند .

دلایل این آتش‌سوزی از سوی کارشناسان در دست بررسی است اما به نظر می رسد عوامل انسانی و بی احتیاطی عامل آن باشد .

تالاب کویری میقان اراک با پیشینه ۲ هزار ساله، از مجموعه های کم نظیر زیستگاهی در کشور و خاورمیانه است که به عنوان یکی از زیستگاه های بین المللی پرندگان مهاجر و گنجینه ای ارزشمند از سرمایه های طبیعی و تنوع زیستی مطرح است .

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.