به گزارش ایسنا، متن تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی که از سوی اکبر رنجبرزاده عضو هیات رئیسه مجلس قرائت شد به شرح زیر است:

حسن کامران نماینده اصفهان به وزیر نیرو؛ حقابه باتلاق گاوخونی همچون ریزگردهای ناشی از خشکی باتلاق اصفهان و حومه را آسیب پذیر کرده است.

ولی‌الله نانواکناری نماینده بابلسر به وزیر راه؛ شهر بابلسر بین شهرهای فریدون‌کنار، بهنمیر و هادیشهر با فاصله ۲ کیلومتر محصور می‌باشد. سازمان هواشناسی شهر بابلسر را اقلیم ۴ ولی شهرهای همجوار را اقلیم ۳ معرفی کرده‌اند. این بی دقتی باعث نگرانی مردم متدین بابلسر شده است.

محمدعلی پورمختار نماینده بهار و کبودرآهنگ، اکبر رنجبرزاده نمایده اسدآباد و حسن سلیمانی نماینده کنگاور به وزیر جهاد کشاورزی؛ تسریع در پرداخت مطالبات کشاورزان از بابت فروش گندم.

حسن سلیمانی نماینده کنگاور و سیدجواد حسینی‌کیا نماینده سنقر به وزیر راه؛ تسریع در شروع عملیات ۴ بانده کردن مسیر ارتباطی سنقر.

حسن سلیمانی نماینده کنگاور به وزیر ارتباطات؛ تسریع در انجام و اقدامات مربوط به تامین پوشش تلفن‌های همراه در حوزه انتخابیه و به وزیر ورزش؛ تسریع در تامین امکانات ورزشی برای حوزه انتخابیه بخصوص ورزش روستایی که از هر حیث محروم مانده است.

سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان به رئیس جمهور؛ افزایش بی دلیل هزینه‌های زوار اربعین در کشور و به وزیر بهداشت و رئیس جمهور؛ ضرورت پرداخت مطالبات شرکت صفاطب از سوی بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور جهت جلوگیری از تعطیلی این واحد تولیدی و به وزیر آموزش و پرورش؛ لزوم پرداخت مطالبات فرهنگیان سراسر کشور بابت حق التدریسی و به وزیر کار و رئیس جمهور؛ لزوم پرداخت حقوق بازنشستگان مظلوم صنعت فولاد کشور بخصوص بازنشستگان ذوب آهن اصفهان و فولاد مبارکه.

عین الله شریف‌پور نماینده ماکو به وزیر اقتصاد؛ چرا علی رغم گذشت بیش از ۷ سال از تاسیس منطقه آزاد ماکو و دستور حدود ۱ ماه پیش دکتر بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد به مدیر عامل سازمان مبنی بر آغاز عملیات فنس کشی ولی هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

پروانه مافی نماینده تهران به رئیس جمهور؛ علت عدم اجرای بند ب تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۹۶ برای شرکت و نهاد در استان تهران چیست؟ لازم است به منظور حفظ سلامت اقتصادی کشور این بند به سرعت اجرایی شود.

محمدعلی شاعری نماینده بهشهر به وزیر آموزش و پرورش؛ مطالبات بازنشستگان فرهنگی و به وزیر جهاد کشاورزی؛ مقابله و کنترل سریع آتش سوزی‌های جنگل در شمال کشور.

سیدمحمدباقر عبادی به رئیس جمهور؛ اجرای ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه و تکلیف دولت به اقدامات لازم از جمله تدوین و تصویب آئین نامه اجرایی برای اجرای صحیح و جامع خدمات رسانی به ایثارگران.

عبدالله رضیان نماینده قائمشهر به رئیس جمهور؛ وضعیت نابسامان شرکت نساجی مازندران و شرکت معدنی البرز مرکزی و معوق ماندن حقوق کارگران و بی توجهی استاندار مازندران و وزارت صنایع و بانک ملی.

جلال محمودزاده نماینده مهاباد به وزیر نیرو؛ دلیل چندین برابر کردن هزینه‌ها و تعرفه‌های برق مشاغل خیاطی مناطق کرد نشین در استان آذربایجان غربی چیست؟

شمس‌الله شریعت نژاد نماینده تنکابن به وزیر جهاد کشاورزی؛ تصمیمات و اقدامات پیشگیرانه آن وزارتخانه در خصوص آنفلوانزای فوق حاد چیست و به وزیر جهاد کشاورزی؛ علت افزایش قیمت نهاده‌های مورد نیاز مرغداران و اصرار آن وزارتخانه بر قیمت مرغ تولیدی چیست؟ و به وزیر راه؛ چرا موضوع بازنگری تعیین حریم راه‌ها در غرب مازندران با توجه به عدم اجرای بخشنامه فعلی بعد از گذشت حداقل ۴ سال صورت نگرفته است.

محمد حسینی نماینده تفرش به وزیر راه؛ عدم توجه به تامین اعتبار لازم جهت رفع نقطه حادثه خیز در جاده قم به تفرش که هر سال تعدادی از هموطنان در اثر تصادف از بین می‌روند و به وزیر جهاد کشاورزی؛ عدم تامین واکسن تب برفکی در سطح استان مرکزی و واکسینه نکردن حداقل ۵۰ درصد از دام‌های استان که نیاز به تهیه و پیگیری این مهم برای جلوگیری از خسارات آن به کشور است.

حسین نیازآذری نماینده بابل به وزیر جهاد کشاورزی؛ پیرو مکاتبات متعدد، جلوگیری از تغییر کاربری حدود ۴۰۰ هکتار از حاصلخیزترین زمین‌های کشاورزی در شهرستان بابل واقع در مرکز پژوهشی گاودشت و به وزیر کار؛ مطالبات مردم شهرستان بابل بویژه شهر امیرکلا در حوزه تامین اجتماعی تسریع گردد.

ولی داداشی نماینده آستارا به وزیر خارجه؛ چرا وزیر خارجه در تمدید پروتکل مرزی ۴۵ کیلومتری مرزنشینان با کشور جمهوری آذربایجان کوتاهی می‌کند.

عبدالله حاتمیان نماینده درگز به رئیس جمهور؛ سیلاب‌ها و بخش زیادی از آب کشاورزی که مدیریت نمی‌شود همه ساله از مرزهای شهرستان درگز خارج می‌شود.

بیت الله عبدالهی نماینده اهر و هریس به وزیر کار؛ چرا شهرستان هریس با داشتن ۲۸ هزار نفر بیمه شده اصلی و تبعی درمانگاه تامین اجتماعی ندارد.

احمد سالک نماینده اصفهان به وزیر جهاد کشاورزی؛ برخورد با خاطیان راه سازی و گشت غیر قانونی محصولات تراریخته در کشور موجب آلودگی‌های ژنی و زیست محیطی و سلامت افراد جامعه شده است.

رسول خضری نماینده پیرانشهر به وزیر جهاد کشاورزی؛ تسریع در پرداخت مطالبات به حق گندمکاران و کشاورزان در خصوص گندم‌هایی که به صورت خرید تضمینی از این عزیزان مبایعه شده است و تسریع در حل مشکل جدی چغندرکاران در مورد ممانعت کارخانجات قند و شکر از پرداخت میزانی از مطالبات چغندرکاران در قالب تفاله چغندر و قند که از ۵۰ سال قبل تاکنون رویه و روال بر تحویل چغندر قند بوده چرا انجام نمی‌شود و به وزیر نیرو؛ تسریع و تسهیل در خصوص اعطای حقابه دو منطقه لاجان و منگور جهت بیش از ۵ هزار هکتار از اراضی مرغوب کشاورزی.

احمد بیگدلی نماینده خدابنده به وزیر جهاد کشاورزی؛ پرداخت بهای گندم کشاورزان بعد از گذشت ۳ ماه از تحویل گندم و به رئیس جمهور؛ تامین اعتبارات لازم و ویژه جهت تامین آب شرب روستاهای شهرستان خدابنده

قمی نماینده پاکدشت به وزیر جهاد کشاورزی؛ پرداخت بهای گندم کشاورزان پاکدشت و ورامین

صباغیان نماینده یزد به رئیس جمهور؛ عدم رعایت مشتری مداری با قطع سامانه پیامکی برای تراکنش های پایین توسط برخی از بانک‌ها علی رغم دریافت هزینه ارسال پیامک.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.