قیمت در پایین چهار میانگین متحرک 50، 90، 120، 150 در حال حرکت است‌ که این موضوع نشانه نزولی بودن حرکت این صنعت است. هنگامی که میانگین متحرک 50 روزه، میانگین متحرک 90 روزه را به سمت پایین قطع می‌کند و حرکت خود را در پایین‌تر از میانگین متحرک 120 روزه ادامه می‌دهد، احتمال ادامه حرکت نزولی وجود دارد. میانگین‌های متحرک در دوره‌های زمانی متفاوت، یک ابزار تعقیب‌کننده محسوب می‌شوند، چون این اندیکاتور دنباله‌رو‌ اطلاعات است. بنابراین باید این موضوع را همیشه در ذهن داشت که به هیچ عنوان نمی‌توان از میانگین‌های متحرک برای پیش‌بینی آینده بازار استفاده کرد. بیشترین کاربرد میانگین‌های متحرک استفاده از آنها به‌عنوان سطوح حمایتی و مقاومتی است. در حال حاضر تنها میانگین متحرک 200 روزه می‌تواند نقش حمایتی داشته باشد و این موضوع برای بسیاری از معامله‌گران ریسک‌پذیر بسیار مهم است، چون بسیاری از آنها نقطه خروج خود را با میانگین متحرک 200 روزه هماهنگ می‌کنند.

شاخص صنعت خودرو در پایین ابر ایچیموکو در حال حرکت است که نشان‌دهنده برآیند نزولی در حرکت این شاخص است. دو نوسان نمای اسپن A و اسپن B بدنه اصلی ابر ایچیموکو را می‌سازند که اطلاعات خوبی به تحلیلگران می‌دهند. این منطقه می‌تواند مقاومت بسیار قدرتمندی در برابر صعود قیمت‌ها ایجاد کند. ابر ایچیموکو مجموعه‌ای از شاخص‌های تکنیکال است که سطوح حمایت و مقاومت و همچنین حرکت و جهت‌گیری بازار را نشان می‌دهد. ابزار ایچیموکو این کار را با گرفتن چندین میانگین و رسم آنها روی نمودار انجام می‌دهد. همچنین از این ارقام برای محاسبه «ابری» استفاده می‌کند که سعی در پیش‌بینی محل حمایت یا مقاومت در آینده دارد. اگرچه این ابزار در نگاه اول پیچیده به نظر می‌رسد، اما افرادی که با چگونگی خواندن نمودار آشنا هستند، معمولا می‌توانند با استفاده از آن، تحلیل‌های خوبی از آینده بازار داشته باشند. ابر قسمت اصلی شاخص است. وقتی قیمت زیر ابر است روند نزولی است. وقتی قیمت بالاتر از ابر باشد، روند صعودی است و هنگامی که قیمت درون ابر قرار دارد بازار در حالت بی‌تصمیمی قرار دارد.

اگرچه روند نزولی میان‌مدت و بلند‌مدت شکسته شده‌اند ولی بعد از آن در کوتاه‌مدت روند صعودی تشکیل نشد، از طرفی هنوز شاخص صنعت خودرو در پایین ابر ایچیموکو و چهار میانگین متحرک مهم قرار دارد، بنابراین فعلا احتمال کاهش شاخص از افزایش آن کمی بیشتر است.

هدف پرده اول از سناریوی کاهش قیمت‌ها محدوده 208 هزار واحد است که دو محدوده خط روند نزولی بلند‌مدت شکسته شده و همچنین میانگین متحرک 200 روزه در این مرحله نقش حمایتی بازی می‌کنند. با توجه به موقعیت نمودار و نشانه‌هایی که از شاخص‌های تکنیکال دیده می‌شود، تکمیل مرحله اول ریزش قیمت‌ها بعید به نظر می‌رسد، ولی اگر هر چه سریع‌تر مکانیزم عرضه و تقاضا در بازار اصلاح نشود و مواردی همچون دامنه‌ نوسان نامتقارن باقی بماند، ممکن است شاهد فروش‌های هیجانی در این صنعت و صنایع دیگر بازار باشیم. بنابراین احتمال دارد در فاز دوم ریزش قیمت‌ها، شاخص صنعت خودرو تا محدوده 157 هزار و 500 واحد کاهش یابد. در این مسیر محدوده حمایتی 185 هزار واحد قرار دارد که ممکن است از رسیدن شاخص صنعت خودرو به هدف خود جلوگیری کند. مناطق حمایتی، سطوحی از قیمت هستند که در آن احتمالا تقاضا‌کنندگان سهام زیاد می‌شوند و ممکن است نقطه پایان روند نزولی یا کاهش قیمت‌ها باشند.

بسیاری از معامله‌گران ریسک‌پذیر، شکسته شدن خط روند نزولی بلند‌مدت و همچنین حرکت در بالای میانگین متحرک 200 روزه را به فال نیک گرفته‌اند و هنوز امید به افزایش قیمت‌ها را از دست نداده‌اند. این گروه اعتقاد دارند شاخص صنعت خودرو در مرحله اول به دنبال هدف 300 هزار واحد است. با توجه به اینکه در این مسیر مقاومت‌های بسیار زیادی قرار دارد، احتمال تکمیل‌ این فاز در آینده‌ای کوتاه دور از ذهن است ولی در شرایط نرمال بازار و در میان‌مدت، می‌توان به‌عنوان هدف قیمتی به آن فکر کرد. علاوه بر محدوده ابر کومو، میانگین متحرک‌های مهم 150، 120، 90 و 50 روزه، سطح 268 هزار واحد نیز به‌عنوان مقاومت نقش بازی خواهد کرد. مرحله بعد شاخص صنعت خودرو با هدف 375 هزار واحد، سعی دارد از مقاومت 345 هزار واحد عبور کند. فعلا صحبت در مورد فازهای بعدی سناریوی افزایشی زود به نظر می‌رسد. محدوده‌های مقاومتی، سطوحی از قیمت هستند که در آن احتمالا عرضه‌کنندگان سهام زیاد می‌شوند و ممکن است نقطه پایان روند صعودی یا افزایش قیمت‌ها باشند.