معامله‌گران ریسک‌گریز و برخی از معامله‌گران با ریسک معمولی فعلا برای سرمایه‌گذاری در این صنعت کمی تردید دارند چون در پی کاهش‌های اخیر، شاخص صنعت بانکداری دو میانگین متحرک 50 و 90 روزه را به سمت پایین قطع کرد و در حال حاضر در پایین این دو محدوده قرار دارد. سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر و صبورتر تا زمانی که شاخص در بالای دو میانگین متحرک 150 و 200 روزه قرار دارد، در بازار باقی می‌مانند. شکسته شدن هر یک از این محدوده‌ها به سمت پایین باعث خروج یک گروه از سرمایه‌گذاران خواهد شد. در صورتی که شاخص از محدوده میانگین متحرک 200 روزه عبور کند، شاهد فروش‌های هیجانی خواهیم بود. در حال حاضر شاخص با میانگین متحرک 120 روزه درگیر است، این محدوده می‌تواند نقش حمایتی مناسبی داشته باشد.

میانگین‌های متحرک در دوره‌های زمانی متفاوت، یک ابزار تعقیب‌کننده محسوب می‌شوند، چون این اندیکاتور دنباله‌رو‌ اطلاعات است. بنابراین باید این موضوع را همیشه در ذهن داشت که به هیچ عنوان نمی‌توان از میانگین‌های متحرک برای پیش‌بینی آینده بازار استفاده کرد. بیشترین کاربرد میانگین‌های متحرک استفاده از آنها به عنوان سطوح حمایتی و مقاومتی است.

قیمت در پایین ابر ایچیموکو قرار دارد، بنابراین برآیند کلی حرکت نزولی ارزیابی می‌شود. از طرفی با توجه به ابر آینده احتمال حرکت صعودی با شیب بسیار کم وجود دارد. ‌دو نوسان نمای اسپن A و اسپن B  بدنه اصلی ابر ایچیموکو را می‌سازند که اطلاعات خوبی به تحلیلگران می‌دهند.

ابر ایچیموکو مجموعه‌ای از شاخص‌های تکنیکال است که سطوح حمایت و مقاومت و همچنین حرکت و جهت‌گیری بازار را نشان می‌دهد. ابزار ایچیموکو این کار را با گرفتن چندین میانگین و رسم آنها روی نمودار انجام می‌دهد. همچنین از این ارقام برای محاسبه «ابری» استفاده می‌کند که سعی در پیش‌بینی محل حمایت یا مقاومت در آینده دارد. اگرچه این ابزار در نگاه اول پیچیده به نظر می‌رسد‌، اما افرادی که با چگونگی خواندن نمودار آشنا هستند‌، معمولا می‌توانند با استفاده از آن، تحلیل‌های خوبی از آینده بازار داشته باشند. ابر قسمت اصلی شاخص است. وقتی قیمت زیر ابر است روند نزولی است. وقتی قیمت بالاتر از ابر باشد، روند صعودی است و هنگامی که قیمت درون ابر قرار دارد بازار در حالت بی‌تصمیمی قرار دارد.

وضعیت بنیادی نمادهای بزرگ این گروه متوسط است. نمادهای این گروه از نظر ریسک نقد شوندگی جایگاه مناسبی دارند و ریسک حاصل از نوسانات بازدهی نیز نسبت به سایر صنایع بازار در وضعیت میانه قرار دارد. اگرچه تحرکات سهامداران حقوقی در این صنعت بد نبوده ولی احساس معامله‌گران به این صنعت خوب نیست. البته این موضوع در اکثر صنایع بازار به چشم می‌خورد.

هنوز جریان پول خاصی وارد بازار سرمایه نشده و از طرفی بی‌اعتمادی عمومی به بورس اوراق بهادار از جمله نمادهای اصلی این صنعت، مانع بزرگی برای ورود افراد حقیقی شده است.  ‌قیمت‌ها در پایین ابر ایچیموکو در حال حرکت هستند و روند نزولی میان‌مدت هنوز ادامه دارد، بنابراین احتمال کاهش ‌قیمت‌ها از افزایش ‌قیمت‌ها بیشتر است. به نظر می‌رسد فعلا ریزش ‌قیمت‌ها تند و تیز نخواهد بود. اگر شرایط بازار کمی مناسب‌تر و به مکانیزم بازار احترام گذاشته شود، حمایت‌ها توانایی مقابله با کاهش قیمت را خواهند داشت.

هدف پرده اول از سناریوی کاهش ‌قیمت‌ها محدوده 6 هزار و 350 واحد است که دو محدوده حمایتی  6 هزار و 700 واحد می‌تواند مانع رسیدن قیمت به آن شود. دو میانگین متحرک 120 و 150 روزه در این پرده نقش‌های حمایتی خود را بازی می‌کنند. تکمیل مرحله اول از سناریوی کاهشی از احتمال کمی برخوردار است، ولی در صورت شکسته شده محدوده 6 هزار و 350 واحد، در فاز دوم ریزش قیمت‌ها، میانگین متحرک 200 روزه می‌تواند به عنوان حمایت از ریزش ‌قیمت‌ها تا سطح 5 هزار و 150 واحد جلوگیری کند. بعد از این منطقه مهم حمایتی، محدوده 5 هزار و 870 واحد، حمایت مناسبی در پرده دوم ریزش ‌قیمت‌ها خواهد بود. هدف پرده سوم از سناریوی کاهشی محدوده 4 هزار واحد است که فعلا حضور در این فاز بعید به نظر می‌رسد. مناطق حمایتی، سطوحی از قیمت هستند که در آن احتمالا تقاضا‌کنندگان سهام زیاد می‌شوند و ممکن است نقطه پایان روند نزولی یا کاهش ‌قیمت‌ها باشند.

موقعیت برای صعود ‌قیمت‌ها در این صنعت چندان مناسب نیست ولی اگر به هر دلیلی از جمله حضور در منطقه اشباع فروش که بعد از چند روز متوالی کاهش قیمت در آن قرار می‌گیریم، یا واکنش به یکی از سطوح حمایتی، شاخص این صنعت با افزایش روبه‌رو شد، هدف اول از سناریوی افزایشی محدوده خط روند نزولی میان‌مدت است که دو میانگین متحرک 50 و 90 روزه می‌توانند مانع رسیدن قیمت به این منطقه شوند. منطقه مقاومتی 7 هزار و 500 واحد نیز در این فاز قرار دارد. بعد از شکسته شدن خط روند نزولی میان‌مدت، هدف بعدی سناریوی افزایشی می‌تواند منطقه 8 هزار و 100 واحد باشد. اهداف بعدی شاخص صنعت بانکداری  9 هزار و 450 واحد و 10 هزار و 900 واحد هستند که در مسیر رسیدن قیمت به آنها مقاومت‌های بزرگی وجود دارد که در جای خود در مورد آنها صحبت خواهیم کرد. محدوده‌های مقاومتی، سطوحی از قیمت هستند که در آن احتمالا عرضه‌کنندگان سهام زیاد می‌شوند و ممکن است نقطه پایان روند صعودی یا افزایش ‌قیمت‌ها باشند.