این دومین سفر او در طول ماه جاری میلادی است. کاخ سفید معمولا بودجه‌های فدرالی بلایا را برای ایالت‌ها پس از بلایای طبیعی بزرگ تایید می‌کند. رئیس‌جمهور تایید این بودجه را پس از درخواست ران دیسانتیس، فرماندار ایالت، برای کمک فدرالی اعلام کرد. بایدن این بودجه را در روز جمعه نهایی کرد و بودجه فدرال را برای ۳۴کانتی و همچنین قبیله میکوسوکی، سرخ‌پوستان فلوریدا، مورد تایید قرار داد. به گفته کاخ سفید، این اقدام همچنین کمک‌های بلاعوض برای تعمیر مسکن و خانه‌های موقت، وام‌هایی برای پوشش خسارات اموال بیمه نشده و سایر برنامه‌ها برای کمک به ساکنان و مشاغل ارائه می‌کند. بایدن در جریان یک جلسه توجیهی توفان با مقامات ارشد کابینه در کاخ سفید گفت: «من از همه در مناطق آسیب‌دیده می‌خواهم بدانند که ما هر کاری از دستمان بر می‌آید انجام خواهیم داد تا به شما کمک کنیم.

آوارها را بردارید تا بتوانید به جایی که بودید برگردید.» بر اساس برآوردهای اولیه، مجموع خسارات اقتصادی ناشی از توفان میلتون و توفان هلن که ماه گذشته چندین ایالت در جنوب شرقی را درنوردید، ممکن است به بیش از ۲۰۰میلیارد دلار افزایش یابد. بایدن گفته است که آژانس مدیریت اضطراری فدرال منابع کافی برای پاسخ‌گویی به نیازهای فوری جوامع در پی هر دو توفان را دارد. اما او هشدار داده است که کنگره برای بهبود درازمدت باید بودجه بیشتری را تصویب کند. بایدن گفت: «ما به کنگره درخواست خواهیم داد. ما به کمک زیادی نیاز خواهیم داشت. ما به پول بسیار بیشتری نیاز خواهیم داشت؛ زیرا چیزی که مشخص بوده این است که پول زیادی نیاز است.»

تاکنون آژانس مدیریت اضطراری فدرالی، کمک ۴۴۱میلیون دلاری به بازماندگان توفان هلن و بیش از ۳۴۹میلیون دلار کمک مالی را برای کمک به بازسازی جوامع آسیب دیده از توفان میلتون تصویب کرده است. دیدار روز یکشنبه بایدن از فلوریدا در بحبوحه افزایش ناامیدی از کاخ سفید در میان سیل اطلاعات نادرست درباره واکنش فدرالی به بلایای طبیعی اخیر، به رهبری دونالد جی.ترامپ، صورت گرفت. بایدن روز جمعه گفت: «اطلاعات نادرست موجود در آنجا نه تنها نفرت‌انگیز بلکه خطرناک است.»