اقلیمی+copy

لوسی والاس، کسی که تازه عمل پیوند انجام داده است، درباره زمستان‌های استخوان‌سوز زادگاه جدیدش، مینیاپولیس، هشدارهای لازم را دریافت کرده بود. او یک کت زمستانی 900دلاری، دو جفت چکمه و میخ‌های فلزی خرید تا کفش‌های دویدن خود را در پیاده‌روهای یخی قابل استفاده کند.

به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، به‌رغم اینکه او گیج شده است، اما از گرمای بی‌سابقه که باعث ایجاد یک هفته تعطیلات زمستانی کم‌برف در بیشتر مناطق ایالت‌های غربی‌میانه شده بود، آرام گرفت. لوسی والاسِ 35ساله که در روز کریسمس با یک تی‌شرت پنج مایل دویده است، می‌گوید: «من صدها دلار برای یک کمد لباس جدید و وسایل زمستانی خرج کردم که تاکنون استفاده نشده است. اینجا من لباس سن‌دیگو را در ماه دسامبر در مینیاپولیس می‌پوشم.» به گزارش سرویس هواشناسی ملی، دمای بالای 13درجه سانتی‌گراد باعث شد این کریسمس گرم‌ترین کریسمس ثبت‌شده در منطقه مینیاپولیس باشد. در بیشتر مناطق، مردم با روزهایی که گرم و مطلوب هستند، به سمت سال جدید رفتند و هوا بیشتر شبیه روزهای معتدل پاییزی بوده است. به همین دلیل ماهی‌گیری روی یخ به‌ویژه در دریاچه‌هایی که با یخی نازک پوشیده شده‌اند، خطرناک است.

پگی فلانگان، معاون فرماندار مینه‌سوتا، در Threads نوشت: «به تمام خانواده‌های مینه‌سوتا فکر می‌کنیم که پیشتر در جشن کریسمس برای گرم کردن خودشان احتیاج به روشن کردن آتش اضافی داشتند؛ اما هم‌اینک در هوای 12 تا 13درجه زندگی می‌کنند.» داشتن یک کریسمس گرم یا بدون برف در مینه‌سوتا بی‌سابقه نیست. جسیکا هلمن، مدیر موسسه محیط زیست در دانشگاه مینه‌سوتا می‌گوید: «اما به دلیل تغییرات آب و هوایی، چنین روزهایی احتمالا به‌طور فزاینده‌ای رایج می‌شوند.» دکتر هلمان در مصاحبه‌ای در روز سه‌شنبه گفت: «تجربه هوای 13درجه دیروز یک تغییر فرهنگی بزرگ است و از منظر جغرافیایی چقدر متحیرکننده است. این یک احساس درونی است از اینکه تغییرات آب و هوایی برای افرادی که به زندگی در یک آب و هوای خاص عادت داشتند، حالا در شرف تغییر است.» در شمال مینه‌سوتا، پرسنل اورژانس به مردم هشدار داده‌اند که از دریاچه‌هایی که توسط یک لایه نازک غیرعادی یخ پوشانده شده است، دوری کنند.

به گفته جیسون ریگز، کلانتر شهرستان بلترامی هفته گذشته، یک هواپیمای «سسنا» که در دریاچه «قرمز علیا» فرود آمده بود، یخ را شکسته و در آب فرو رفته است. وی در بیانیه‌ای گفت: «هنگام فرود، نبود برف باعث شد هواپیما در کاهش سرعت با مشکل مواجه شود. در نهایت هواپیما در منطقه‌ای از یخ نازک سر خورد و دماغه هواپیما به داخل آب فرو رفت. دو سرنشین هواپیما که برای ماهی‌گیری در یخ از میشیگان پرواز کرده بودند، نجات یافتند. به گفته کلانتر شهرستان بکر، یک مرد 67ساله روز شنبه پس از شکسته شدن یخ نازک در منطقه بِکِر، مرده پیدا شد. تد باندی، رئیس انجمن «ماهیگیری بین مدرسه‌ای» ویسکانسین می‌گوید: «مسابقات ماهی‌گیری روی یخ در بیشتر ایالت حداقل یک هفته به تعویق افتاده است؛ زیرا ماهی‌گیران زمستانی بی‌صبرانه منتظر شروع سرما هستند.» باندی می‌افزاید: «من می‌دانم که طبیعت این کار را انجام می‌دهد و در نقطه‌ای به حالت عادی برمی‌گردد. این فقط یک مساله زمان است.» او ادامه می‌دهد: «وقتی این اتفاق (سرما) بیفتد، عجله دیوانه‌واری برای بیرون آمدن وجود خواهد داشت.»