به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، این سند شواهد جدیدی را درباره رفتار ترامپ فاش و به کنگره توصیه کرد که بر اساس اصلاحیه چهاردهم درباره شورشیان، مانع از تصدی پست ریاست‌جمهوری ترامپ و متحدانش در آینده شود. در این گزارش آمده است: «علت اصلی ۶ژانویه یک مرد بود، یعنی رئیس‌جمهور سابق دونالد ترامپ که بسیاری دیگر از او پیروی کردند. هیچ‌یک از رویدادهای ۶ژانویه بدون او اتفاق نمی‌افتاد.» انتشار گزارش کامل، اوج تحقیقات ۱۸ماهه این هیات و سه روز پس از رای کمیته به متهم کردن رسمی ترامپ به تحریک شورش، توطئه برای فریب دادن ایالات متحده، ممانعت از اقدام کنگره و موارد دیگر بود. جرم فدرالی که او انجام داده است، او را مستحق تعقیب بالقوه از سوی وزارت دادگستری می‌کند و برای همین پرونده او به دادگستری ارجاع شد.

درحالی‌که ارجاعات، دادستان‌های فدرال را مجبور به انجام هیچ اقدامی نمی‌کند، آنها سیگنال قدرتمندی را ارسال کردند که کمیته منتخب کنگره معتقد است رئیس‌جمهور سابق مرتکب جرم سنگینی شده است. لیز چنی، نماینده جمهوری‌خواه ایالت وایومینگ و نایب رئیس کمیته، در این گزارش نوشت: «نهادهای ما تنها زمانی قوی هستند که کسانی که در سمت‌های رسمی مشغول به کار هستند، به قانون اساسی ما وفادار باشند.» او افزود: «بخشی از تراژدی ۶ژانویه ناشی از رفتار کسانی است که شدیدا اشتباه کردند، اما با این وجود سعی کردند آن را کم اهمیت جلوه دهند یا اثرات مخرب آن را به ناچیز جلوه دهند.» این گزارش حاوی توصیه‌های قانونی کمیته است که هدف آن جلوگیری از تلاش روسای‌جمهور آینده برای طرحی مشابه است.

این هیات قبلا بازنگری در قانون شمارش انتخابات را تایید کرده است؛ قانونی که ترامپ و متحدانش در ۶ژانویه سعی کردند از آن در تلاش برای ماندن در قدرت استفاده کنند. به همین منظور مجلس نمایندگان روز جمعه به تصویب نهایی این بازنگری پرداخت. از جمله توصیه‌های کمیته، بازنگری احتمالی قانون شورش و تقویت اجرای قانون منع تصدی شورشیان در اصلاحیه چهاردهم بود. این هیات همچنین گفت که کنگره باید قوانینی را برای تقویت قدرت احضاریه خود و افزایش مجازات‌ها علیه کسانی که جریان انتخاباتی را تهدید می‌کنند، در نظر بگیرد. همچنین در این گزارش آمده است که کانون‌های وکلا باید بررسی کنند که آیا هر یک از وکلایی که به تلاش‌های ترامپ برای براندازی انتخابات کمک کرده‌اند باید مجازات شوند یا خیر؟