«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه در آن زمان، و «استیون منوچین» وزیر خزانه‌داری آن زمان، امکان استناد به متمم ۲۵ را مورد بحث قرار دادند که لازم بود معاون رئیس‌جمهور و اکثریت کابینه موافقت کنند که رئیس‌جمهور دیگر نمی‌تواند وظایف خود را انجام دهد و بنابراین فرآیند پیچیده برکناری از سمت او آغاز شود. بحث آنها از سوی «جاناتان کارل» از ABC News در کتاب او با عنوان «خیانت» گزارش شد و از سوی شخصی که در جریان بحث قرار داشت به نیویورک‌تایمز توضیح داده شد. پمپئو این مساله را رد و منوچین هم از اظهارنظر خودداری کرده است.

«بتسی دیووس» وزیر آموزش ترامپ، هفته جاری به «یو اس ای تودی» گفت که با مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور، درباره اینکه آیا کابینه باید متمم ۲۵ را بررسی کند، صحبت کرد. اما او گفت که پنس «بسیار واضح اعلام کرد که قرار نیست به این سمت برود.» بنابراین بتسی تصمیم گرفت استعفا دهد. «مت پوتینگر» معاون مشاور امنیت ملی نیز همین‌طور. به گفته سه نفر از آشنایان به این گفت‌وگو، «یوجین اسکالیا» وزیر کار وقت، بلافاصله پس از حمله با همکارانش درباره نیاز به برقراری ثبات در دولت صحبت کرد. آن سه نفر گفتند که اسکالیا با یکی از دستیاران پنس تماس گرفت تا بگوید که او از اینکه ترامپ در آن لحظه بدون هیچ کنترلی بر خودش کار می‌کند، ناراحت است و نیاز به دخالت بیشتر کابینه وجود دارد. تیم پنس مایل به انجام چنین حرکتی نبودند.

اسکالیا همچنین گفت‌وگویی با پمپئو داشت که پمپئو این گفت‌وگو را با چند نفر در میان گذاشت که در آن گفت‌وگو اسکالیا پیشنهاد کرد که کسی باید با ترامپ درباره لزوم انجام کاری برای بازگرداندن اعتماد به دولت و انتقال صلح‌‌آمیز قدرت صحبت کند. در روایت پمپئو از آن مکالمه که مورد مناقشه دیگران قرار گرفت، اسکالیا همچنین پیشنهاد کرد که کسی باید با ترامپ درباره استعفا صحبت کند. پمپئو به طعنه با پرسیدن این سوال پاسخ داد که اسکالیا تصور می‌کند که گفت‌وگو با ترامپ چگونه پیش می‌رود. اشاره چنی، یکی از جمهوری‌خواهان وایومینگ و نایب رئیس کمیته ۶ ژانویه مجلس، به بررسی اصلاحیه ۲۵ توسط اعضای کابینه یکی از برجسته‌ترین اظهارات در جلسه استماع دو ساعته هیات بود. در اولین جلسه از شش جلسه استماع عمومی برنامه‌ریزی‌شده، این کمیته، پرونده مفصلی را علیه ترامپ و آشوبگرانی که به ساختمان کنگره یورش بردند و تایید نتایج کالج الکترال توسط کنگره را به تاخیر انداختند، ارائه کرد. این پنل نشان داد که هدفش این است که از بحث‌های مربوط به اصلاحیه ۲۵ استفاده کند تا نه تنها آشوبی را که ترامپ با کمک به ایجاد شورش به راه انداخت نشان دهد، بلکه همچنین نشان دهد که اطرافیان او چقدر به توانایی او برای ریاست‌جمهوری اعتماد نداشتند.