درحالی‌که اصرار استارمر، مبنی بر اینکه قوانین را نقض نکرده است، یک قمار قابل توجه به‌‌حساب می‌‌آید، اما فشار بر بوریس جانسون را نیز افزایش می‌دهد که قبلا به‌دلیل شرکت در جشن تولد در داونینگ استریت مورد سرزنش قرار گرفته، اما از ترک کار خودداری کرده است. استارمر که یک دادستان ارشد سابق است، گفت: «من کاملا مطمئن هستم که هیچ قانونی نقض نشده است و همیشه رعایت کرده‌‌ام.» وی با اشاره به مکانیسمی که پلیس برای جریمه افرادی که قانون را زیر پا گذاشته‌‌اند، اضافه کرد: «اما اگر پلیس به این نتیجه برسد که مرا جریمه کند، مطمئنا کار درست را انجام می‌‌دهم و کناره‌گیری خواهم کرد.»

در روزهای اخیر، درام پیرامون استارمر شکست بزرگی به رهبر مخالفان وارد کرده است و بر پیشرفت حزب کارگر، به‌عنوان حزب اپوزیسیون که در هفته گذشته در انتخابات محلی موفق ظاهر شده بود، سایه انداخته است. حزب کارگر در نظرسنجی‌‌ها از محافظه‌‌کارانِ جانسون جلوتر است و اگر تمایل به حزب او در انتخابات عمومی بعدی تکرار شود، استارمر شانس معقولی برای نخست‌‌وزیری آینده کشور خواهد داشت. استارمر اصرار دارد که قوانین را زیر پا نگذاشته و این حکم برای تحقیقات اولیه پلیس بوده است. اما روز جمعه، در پی گزارش‌های متوالی رسانه‌ها و پس از دریافت شکایتی جدید، پلیس دورهام با استناد به شواهد جدید گفت که تحقیقات را از سر خواهد گرفت. از آن زمان، حزب کارگر با وجود عملکرد قوی خود در انتخابات محلی، در حالت تدافعی قرار گرفته است و تلاش می‌کند به نوعی از این خشم عمومی به سلامت عبور کند. این در حالی است که خود استارمر از جانسون خواسته است که به‌خاطر ‌میهمانی‌‌های قرنطینه در داونینگ‌استریت استعفا کند.

علاوه بر درخواست استعفای جانسون، استارمر همچنین گفته است که ریشی سوناک، وزیر خزانه‌‌داری، پس از جریمه شدن توسط پلیس به‌دلیل حضور کوتاهش در جشن تولد نخست‌‌وزیر در داونینگ‌استریت، باید استعفا کند. روزنامه‌های حامی محافظه‌‌کاران استارمر را به ریاکاری متهم کرده‌‌اند و به نظر می‌‌رسد که اگر پلیس او را جریمه کند، موقعیتش به هر حال غیرقابل دفاع خواهد بود. با این حال هنوز مشخص نیست که آیا اقدامات استارمر در دورهام قانون را نقض کرده است یا خیر. آدام واگنر، یک وکیل و کارشناس قوانین ویروس کرونا در توییتر نوشت که به نظر او «بیهوده» است که پلیس بتواند رهبر اپوزیسیون را به‌دلیل ملاقات یک ساعته با یک قانون‌گذار محلی و دیر شام خوردن، آن هم یک هفته قبل از برگزاری انتخابات صورت گرفته است، مجازات کند. حزب کارگر استدلال می‌‌کند که این رویداد در زمانی رخ داد که بسیاری از رستوران‌‌ها بسته بودند؛ اما جلسات کاری و مبارزات سیاسی مجاز بود و استارمر و دستیارانش چاره‌‌ای جز سفارش غذای بیرون‌‌بر نداشتند. اما داستان حزب از یک جهت تغییر کرد؛ زمانی که اعتراف کرد که معاونت رهبری حزب، آنجلا راینر نیز در جلسه حضور داشته است که در تناقض با انکارهای قبلی بود. راینر روز دوشنبه نیز گفت در صورت جریمه شدن از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد.