با وجود اپوزیسیون آشفته، و با حمایت یک پایگاه پرشور هندو که بر درخواست‌‌های «ما -آنها» ارزش می‌نهد، پیروزی آدیتیانات در انتخابات به‌عنوان مدرکی تلقی می‌‌شود که نشان می‌‌دهد حزب حاکم مودی یعنی «بهاراتیا جاناتا» به تغییر رویکرد رای‌‌دهندگان به دور از سکولاریسم پایه‌گذار کشور ادامه داده است. به عبارت دیگر، ورود دیانت به سیاست مسیری جدا از رویکرد پایه‌گذاران هند به عنوان کشوری سکولار بوده است. با وجود مشکلات اقتصادی فزاینده کشور و وضعیت بد بهداشت عمومی و مدارس، مودی، آدیتیانات و بهاراتیا جاناتا موفق شدند گفت‌وگو را روی هندوئیسم در امور عمومی متمرکز نگه دارند و این امر با برنامه‌های رفاهی اجتماعی محبوب و بسیج پیچیده حامیانشان تقویت می‌‌شود. پیروزی او در انتخابات احتمالا شهرت ملی آدیتیانات را بیشتر خواهد کرد.

اگرچه آدیتیانات به‌عنوان بنیان‌گذار یک یگان جوانان هندو مورد توجه عموم قرار گرفت و زمانی به‌دلیل سخنان نفرت‌انگیز علیه مسلمانان زندانی شد، اما آدیتیانات اخیرا از رهبری مودی پیروی کرده و لحن او را تا حدودی تعدیل کرده است؛ البته بدون اینکه رویکرد «ابتدا هندوی» خود و سیاست‌های راست‌گرایانه خود را پنهان کند. در یک مصاحبه تلویزیونی در ژانویه، او انتخابات را بر اساس «۸۰ در مقابل ۲۰» مطرح کرد؛ اشاره‌ای ظریف به درصد بالای هندوها در این ایالت در مقایسه با مسلمانان. آدیتیانات در توییتر، مخالفان سیاسی خود را به‌عنوان «پرستندگان جناح» مورد انتقاد قرار داد؛ اشاره او به بنیان‌گذار پاکستان پس از تجزیه یعنی محمدعلی جناح بود که نزد اکثر پاکستانی‌ها عزیز است. او همچنین تصاویری از بازدید از دهلی نو منتشر کرد و درحالی‌که مودی او را مانند یک شاگرد محبوب در آغوش گرفته بود، در یک مسیر مرمری قدم می‌زد.

مودی از زمانی که در سال۲۰۱۴ به نخست‌وزیری رسید، هندوهای راست‌گرا و افراطی را به‌طور فزاینده ای جسورتر کرده است. در چنین محیطی است که آدیتیانات، ۴۹ساله، توانایی صعود سریع را پیدا کرده است. محبوبیت او تا حد زیادی ناشی از توانایی او در گفت‌وگوی مستقیم با پایگاه پرشور خود، چه در تجمعات عمومی بزرگ و چه از طریق حساب کاربری فعال خود در توییتر است. «پینکی پاچائوری» روز پنج‌شنبه در میان گروهی از زنان در ستاد فرماندهی بهاراتیا جاناتا در لاکنو گفت: «هر کسی که حقیقت را بگوید، مردم از او دفاع خواهند کرد. یوگی و مودی برای مردم کار کردند. به همین دلیل است که یوگی در همه جا حضور دارد.» درواقع، تصاویر آدیتیانات در سراسر اوتار پرادش، از بیلبوردهای بلند در بزرگراه‌ها تا کناره‌های چای فروشی در روستاها گرفته تا معبد گوراخناث در گوراخپور، جایی که حرفه سیاسی او ریشه دوانیده است، دیده می‌شود. آدیتیانات برای اولین‌بار در سال۱۹۹۸ یک کرسی در پارلمان به‌دست آورد و در آن زمان به جوان‌ترین عضو مجمع ملی هند تبدیل شد. او از گوراخپور «هندو یووا واهینی»، یک گروه جوانان تندرو را تاسیس کرد که در سال۲۰۰۷ پس از کشته شدن یک پسر هندو، یک سخنرانی تحریک‌آمیز ایراد کرد و از هوادارانش خواست تا مسلمانان را بکشند. او برای مدت کوتاهی در گوراخپور زندانی شد. او در سال۱۹۹۴ کشیش هندو شد؛ زیرا سیاست و مذهب در سراسر هند به هم هر چه بیشتر نزدیک شدند. معبد گوراخنات و سایر معابدی که از ناسیونالیسم راست‌گرای هندو حمایت می‌کردند، نسلی از فعالان را به‌وجود آوردند که به ظهور فرهنگ هندو اختصاص داشتند و به‌طور فزاینده‌ای بر ایجاد هراس از حدود ۲۰۰ میلیون مسلمان کشور تمرکز داشتند.