پس از آتش‌سوزی، پلیس خیابان‌های اطراف را مسدود کرد و قطارها در ایستگاه فیل و قلعه توقف نمی‌کردند. با توجه به ابعاد آتش‌سوزی، علاوه‌بر مسافران، ساختمان‌های اطراف ایستگاه‌ها هم مجبور به تخلیه شدند. پلیس لندن در این رابطه بیانیه‌ای صادر کرد و گفت که در این مقطع احتمال تروریستی بودن حادثه ضعیف است؛ اما شورای شهر لندن آن را یک آتش‌سوزی مهیب و جدی توصیف کرد. فیل و قلعه یکی از ایستگاه‌های پرتردد شهر لندن است که محل تقاطع چند خط است.

در آتش‌سوزی روز دوشنبه چندین نفر زخمی شدند. یکی از افراد حاضر در صحنه، دچار کمبود اکسیژن شده بود که همان‌جا مجبور به درمانش شدند. ۴ نفر دیگر هم سرپایی درمان شدند و با رسیدن آتش‌نشانان صحنه را ترک کردند.  سرویس آمبولانس‌های لندن در یک گزارش اعلام کرد که ۶ نفر در همان صحنه آتش‌سوزی درمان شدند؛ اما یک نفر به بیمارستان منتقل شد. به گفته ناظران صحنه، آتش‌سوزی به‌قدری وسیع بود که پلیس و آتش‌نشانان، ساکنان چندین خیابان مجاور را هم مجبور به تخلیه منازل کردند. سازمان آتش‌نشانی همچنین به ساکنان اطراف هشدار داد تا درها و پنجره‌ها را در حین حادثه بسته نگه دارند. پلیس «ساوت‌وارک» در توییتر خود پیامی ارسال و تصریح کرد: خیابان‌ها به‌طور قابل توجهی مسدود شده‌اند و به مردم توصیه می‌شود از حضور در منطقه خودداری کنند. با این حال تصور نمی‌شود که این حادثه مربوط به حوادث تروریستی باشد. با این حال سازمان آتش‌نشانی لندن در توضیح اضافه‌ای گفت که سه واحد تجاری در نزدیکی این ایستگاه در آتش سوختند. همچنین چهار خودرو و یک کیوسک تلفن طعمه  آتش شدند. کمی قبل از ساعت ۴ بعدازظهر صادق‌خان، شهردار لندن گفت که آتش‌سوزی که به گفته وی «بسیار جدی» بوده، تحت کنترل درآمد.

وسعت آتش‌سوزی به‌قدری بوده که مقامات راه‌آهن گفته‌اند تا یکی دو روز این ایستگاه خارج از سرویس است؛ زیرا شواهد نشان می‌دهد که به سیگنالینگ ایستگاه آسیب‌های جدی وارد شده است. روزنامه سان در بریتانیا، روز سه‌شنبه در مطلبی، عکسی منتشر کرد که نشان می‌داد نیروهای پلیس در حال حمل دو کودک هستند تا آنها را به نقطه امنی برسانند. یک سالن تئاتر ملی به نام «ساوت-وارک پلی‌هاز» درهای خود را روی مصدومان باز گذاشته بود تا اگر نیاز به آب و استراحت داشتند، به آنجا رجوع کنند.  در لندن چندین آتش‌سوزی تاریخی رخ داده که مهم‌ترین آنها حادثه برج گرنفل بوده است. در حادثه برج گرنفل لندن نزدیک به ۷۲ تن کشته شدند. تحقیقات آن زمان نشان می‌داد که روکش بیرونی ساختمان‌های انگلیسی می‌تواند باعث آتش‌سوزی‌های غیرقابل مهار شود. روزنامه گاردین در گزارش نوشت که روکش ساختمان دست‌کم ۷۰ مرکز آموزشی و ۲۵ بیمارستان و خانه سالمندان از همان شرکتی خریداری شده که در برج سوخته گرنفل به کار برده شد. در این شرایط شهرداری لندن، سازمان آتش‌نشانی و شورای ساخت‌وساز انگلیس هم می‌خواهند که ممنوعیت استفاده از روکش‌های پلاستیکی اشتعال‌زا به مراکز آموزشگاهی تعمیم یابد.

آتش‌سوزی برج گرنفل که ۱۴ ژوئن ۲۰۱۷ رخ داد، ابتدا به یک یخچال معیوب در طبقه چهارم ساختمان نسبت داده شد؛ اما بعدا مشخص شد که علت سرایت سریع آتش به سایر طبقات ناشی از جنس روکش ساختمان بوده است. پس از آن انگشت اتهام به سمت شهرداری منطقه و دولت «ترزا می» رفت که برای کاهش هزینه‌ها از روکش‌های اقتصادی و ارزان‌قیمت استفاده کردند.