مجله تایم که هر سال شخصیت سال را انتخاب و عکس فرد یا گروه برنده را روی جلد منتشر می‌کند، امسال چهار جلد متفاوت با تصاویر روزنامه‌نگارانی از سراسر جهان منتشر کرده و از آنها با عنوان «نگهبانان» یاد کرده است. «جینا چرلس»، گزارشگر رویترز در گزارش ۱۱ دسامبر در این رابطه نوشت که تایم روز سه‌شنبه ۲۰ آذر گروهی از روزنامه‌نگاران را به‌عنوان چهره سال برگزید و نسبت به اینکه «حقیقت که برای دموکراسی امری حیاتی است مورد هجوم قرار گرفته است» هشدار داد. همچنین این نشریه عکسی از «ماریا ریسا»، سردبیر و پایه‌گذار «راپلر»، وب‌سایت خبری منتقد در فیلیپین منتشر کرد که رژیم اقتدارگرای حاکم بر این کشور را به باد انتقاد می‌گرفت. در کنار این دو نفر، دو خبرنگار رویترز هم هستند که در میانمار به هفت سال زندان محکوم شدند. «وا لون» و «کیاو سو اوو»، دو خبرنگار رویترز هستند که در جریان تحقیق و گردآوری اسناد پیرامون کشتار مسلمانان روهینگیا توسط نیروهای امنیتی میانمار بازداشت و با وجود فشارهای بین‌المللی به هفت سال زندان محکوم شدند.

کارکنان و اعضای تحریریه نشریه کاپیتال گازت مریلند آمریکا که تابستان گذشته در اثر تیراندازی یک مهاجم کشته و مجروح شدند نیز به‌عنوان دیگر شخصیت سال ۲۰۱۸ معرفی شدند. مهاجم، تحریریه نشریه را به رگبار بست و در این حادثه پنج نفر از جمله دستیار سردبیر روزنامه کشته و دو نفر هم مجروح شدند. به نوشته «جینا چرلس»، گزارشگر رویترز، این اولین بار در تاریخ ۹۰ ساله این مجله بود که چنین اتفاقی می‌افتاد. تایم نوشته که این روزنامه‌نگاران برای یافتن حقایق بزرگ‌تر جان خود را به خطر انداختند و به این دلیل به‌عنوان شخصیت سال انتخاب شده‌اند. به نوشته این گزارشگر، هدف تایم از جلد، برجسته کردن نقش روزنامه‌نگاران است. در همین رابطه «بن گولدبرگر»، دستیار سردبیر مجله تایم، در مصاحبه‌ای اعلام کرد: «امیدوارم این کار ما از سوی عموم مردم در اقصی نقاط دنیا به منزله یادآوری اهمیت دفاع از آزادی بیان و دنبال کردن راستی و حقیقت تلقی شود. این مبنایی اصلی برای تمام جوامع آزاد است. دموکراسی بی‌تردید بدون درک مشترکی از حقایق نمی‌تواند کارکردی داشته باشد.»

این اقدام از سوی تایم با هدف شناسایی فرد، گروه یا ایده‌ای انجام می‌گیرد که بیشترین نفوذ و تاثیرگذاری را در رویدادهای جهانی آن سال داشته است. این تصویر به طیف گسترده‌ای از چهره‌های تاثیرگذار از مارتین لوتر کینگ گرفته تا ملکه الیزابت و آدولف هیتلر و تا خوانندگان و هنرمندان و موسیقیدانان و امسال به روزنامه‌نگاران تعلق گرفته است. دیروز چهارشنبه (۲۱ آذرماه) اولین سال بازداشت دو روزنامه‌نگار رویترز به پایان رسید. از سوی دیگر، خاشقجی هم به‌عنوان یک روزنامه‌نگار نامش روی جلد تایم قرار گرفت. به عبارت دیگر، او اولین فردی بود که نامش به‌عنوان چهره سال تایم بلافاصله پس از مرگش مطرح شد. سال گذشته مجله تایم شخصیت سال خود را زنان و مردانی انتخاب کرد که سکوتشان را درباره آزار جنسی شکستند.

سنت انتخاب «مرد سال» از سال ۱۹۲۷ در مجله تایم بنیان گذاشته شد. در سال ۱۹۹۹ عنوان مرد سال به «شخصیت سال» تغییر یافت. معمولا یک شخص عکس سال مجله تایم می‌شد اما در سال ۲۰۱۴ پزشکان و کادر پزشکی مبارزه‌کننده با بیماری ابولا و سال ۲۰۱۱ معترضان در بهار عربی به‌عنوان دو گروه، چهره سال مجله تایم انتخاب شدند. در سال ۲۰۰۶، چهره سال مجله تایم، «شما» (به معنای مخاطب) بود و طرح روی جلد آن یک آینه بود که در حقیقت منعکس‌کننده اهمیت محتوای اینترنتی، (یوجی‌سی) بود که به وسیله مخاطبان تهیه می‌شد. مجله تایم تاکید دارد که عنوان شخصیت سال، الزاما تحسین‌آمیز نیست و به شماره‌هایی اشاره می‌کند که در آنها آدولف هیتلر (۱۹۳۸)، جوزف استالین (۱۹۳۹و ۱۹۴۲) و دیگران عنوان مرد سال را کسب کرده بودند.