«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در توئیتر خود نوشت: «یک حمله تروریستی دیگر در فرانسه. ما مرزهایمان را حتی بیش از این تقویت خواهیم کرد. چاک شومر و نانسی پلوسی باید به ما رای دهند تا تدابیر بیشتری برای حفاظت از مرزها اتخاذ کنیم».

در پی تیراندازی مرگبار سه‌شنبه شب در استراسبورگ واقع در شمال شرق فرانسه، دولت این کشور وضعیت اضطراری اعلام کرد.

«کریستف کاستانر» وزیر کشور فرانسه از افزایش کنترل مرزها، به ویژه مرز آلمان خبر داده است. همچنین کنترل‌ها در بازارهای کریسمس در فرانسه افزایش یافته است.

وی همچنین گفت که گشت‌ نیروهای ارتش را در سراسر فرانسه به عنوان راه حلی مکمل افزایش می‌دهد. کنترل مرزی با آلمان به دلیل موقعیت مرزی شهر استراسبورگ در صدر توجه پلیس است. احتمال داد می‌شود که مهاجم به آلمان بگریزد.

به گفته وزیر کشور فرانسه، سه‌شنبه شب نیروهای امنیتی و مهاجم دو بار با یکدیگر مواجه شدند و تبادل آتش کردند. با این حال این مرد توانسته است از دست پلیس فرار کند. مهاجم دارای سابقه محکومیت در فرانسه و آلمان بوده است و هم اکنون ۳۵۰ نیروی پلیس برای یافتن او بسیج شده‌اند.

به گفته مقام‌های فرانسه، مهاجم یک مرد ۲۹ ساله با نام شریف.س متولد و ساکن شهر استراسبورگ است. او هنگام حمله یک چاقو و یک سلاح گرم به همراه داشت. فرماندار منطقه گفت که این نام فرد در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داشته است. گفته می شود که وی از ماه آگوست به اتهام سرقت و اقدام به قتل تحت تعقیب پلیس بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.