این گزارش که در ساعات پایانی جمعه شب (۱۲ مردادماه) به کمیته تحریم‌های کره‌شمالی در شورای امنیت ارائه شده از سوی کارشناسان ناظر بر تحریم‌های سازمان ملل تهیه شده است. در گزارش سازمان ملل همچنین ادعا شده که کره‌شمالی به‌صورت نظامی با سوریه همکاری دارد و تلاش کرده تا به حوثی‌های یمنی سلاح بفروشد. کارشناسان مدعی‌ هستند، همکاری ممنوع شده نظامی با سوریه بدون تردید ادامه دارد. آنها می‌گویند تکنسین‌های کره‌شمالی در جریان سفر سال ۲۰۱۱، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ خود به سوریه در برنامه موشک بالستیک و سایر فعالیت‌های ممنوعه در این کشور دخیل بودند. در ادامه گزارش سازمان ملل همچنین ادعا شده که کارشناسان درحال بررسی اقدامات از سوی وزارت تجهیزات و توسعه تجارت ارتش کره‌شمالی در تامین تسلیحات متعارف و موشک بالستیک برای گروه حوثی‌های یمن هستند. براساس این گزارش همچنین آمده که یک کشور که نامی از آن برده نشده، نامه‌ای را در تاریخ ۱۳ ژوئیه ۲۰۱۶ از رهبر حوثی‌ها به کارشناسان نشان داده که در آن رهبر حوثی‌ها از مقام‌های کره‌شمالی دعوت کرده تا به یمن بروند و درباره انتقال تکنولوژی و سایر موضوعات مربوط به منافع مشترک صحبت کنند. پیونگ یانگ با صادرات بیش از ۱۰۰ میلیون دلار کالا در بازه زمانی اکتبر ۲۰۱۷ تا مارس ۲۰۱۸ به چین، غنا، هندوستان، مکزیک، سریلانکا، تایلند، ترکیه و اروگوئه اقدام به نقض ممنوعیت بر منسوجات کرده است. «ایوان واتسون»، «ریچارد روث» و «یووان مک کردی»، گزارشگران سی‌ان‌ان نیز در گزارش ۴ اوت در این باره نوشتند گزارش سازمان ملل تاییدکننده گزارش واشنگتن پست است که چندی پیش اعلام کرده بود براساس تصاویر ماهواره‌ای که این روزنامه به آن دسترسی پیدا کرده، کره‌شمالی درحال ساخت موشک‌های جدید است. این گزارشگران می‌افزایند مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در اجلاس اخیر ASEAN اعلام کرده بود که مدافع حفظ فشارها بر پیونگ یانگ است تا زمانی که این کشور اقدامات ملموس تری برای انهدام برنامه هسته‌ای خود به‌کار گیرد. پمپئو همچنین در سنگاپور در حاشیه نشست با دیپلمات‌ها خواستار «توقف کامل بارگیری غیرقانونی کشتی‌های حامل سوخت به مقصد کره‌شمالی» شد.

«واتسون- روث- مک کردی» به نقل از گزارش سازمان ملل می‌نویسند کره‌شمالی سال گذشته ۵۰۰ هزار بشکه محصولات پالایش شده نفتی به علاوه نفت و زغال‌سنگ را در دریا تحویل گرفته است.» بر اساس گزارش سازمان ملل، این کشتی‌ها از «تکنیک‌های به‌شدت پیچیده فرار» استفاده می‌کنند. با این حال، کره‌شمالی این گزارش را رد کرده است. پمپئو وزیر خارجه آمریکا در اولین اقدام، انگشت اتهام را به سوی روسیه نشانه رفته است. وی گفت: «گزارش‌هایی دریافت کرده‌ایم دال بر اینکه روسیه اجازه سرمایه‌گذاری مشترک به شرکت‌های کره‌شمالی را داده و جواز کاری جدیدی به کارگران میهمان کره‌شمالی داده است. این مساله‌ای است که با مسکو به بحث خواهیم گذاشت.»

جواز کار به کارگران کره‌شمالی مساله‌ای است که روزنامه وال‌استریت‌ژورنال هم به تفصیل به آن اشاره کرده و آن را مصداق نقض تحریم‌های سازمان ملل علیه کره‌شمالی می‌داند. رویترز به نقل از وال‌استریت ژورنال به آمار وزارت کشور روسیه اشاره می‌کند که براساس آن، از ماه سپتامبر بیش از ۱۰ هزار کارگر از کره‌شمالی وارد روسیه شده‌اند. آمارهای به دست آمده از وزارت کار روسیه نشان می‌دهند که در سال‌جاری دست‌کم ۷۰۰ مجوز کار جدید از سوی روسیه برای شهروندان کره‌شمالی صادر شده است. مقامات سازمان ملل درحال بررسی احتمال نقض تحریم‌ها از سوی روسیه هستند. یکی از مقام‌های آمریکایی به شرط افشا نشدن نام به رویترز گفت: «به‌نظر می‌رسد که کارگران کره‌شمالی در روسیه، سالانه از ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار پول به کره ارسال می‌کنند. حالا زمان آن رسیده که روسیه اقدامی کند. مسکو باید فورا و کاملا تمام تحریم‌های سازمان ملل را اعمال کند.»