نظر آمریکایی‌ها درباره سیاست ترامپ

این نظرسنجی که توسط پایگاه SSRS برای شبکه سی‌ان‌ان انجام شده است، نشان داد که به‌طور کلی ۴۱ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی عملکرد ترامپ را تایید می‌کنند، درحالی‌که ۵۳درصد از نحوه عملکرد وی ناراضی هستند. اما در مسائل مختلف این آمار نسبت به نتایج قبلی بیانگر افزایش میزان تایید عملکرد ترامپ بوده است. به‌طور مثال ۴۰ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی نحوه عملکرد ترامپ را در مساله مهاجرت تایید می‌کنند که این آمار در نتایج نظرسنجی ماه فوریه ۳۶درصد بوده است. یا اینکه ۴۲ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی نحوه عملکرد ترامپ را در مسائل خارجی تایید کرده‌اند که این آمار در نظرسنجی ماه مارس ۳۹درصد بوده است. ۵۲ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی نحوه عملکرد ترامپ در مساله اقتصاد را تایید می‌کنند که نسبت به ماه مارس ۴درصد افزایش داشته است. کاخ سفید اغلب به میزان نرخ بیکاری و بازار بورس به‌عنوان شاخص‌های موثر بودن ترامپ اشاره کرده است. گزارش ماه گذشته نشان داد که نرخ بیکاری در آمریکا به کمتر از ۹/ ۳ درصد کاهش یافته است. این نظرسنجی که بین دوم تا پنجم مه انجام شده نشان داد که ۵۷ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که امور آمریکا خیلی خوب یا به‌خوبی پیش می‌رود؛ آماری که نسبت به ماه فوریه ۸ درصد افزایش داشته است. این درحالی است که ۴۰ درصد از شرکت‌کنندگان معتقدند که امور آمریکا بد پیش می‌رود.

در این نظرسنجی ۱۰۱۵تن شرکت داشتند و درصد خطای آن ۶/ ۳ درصد اعلام شده است. نتایج این نظرسنجی درحالی منتشر شد که ترامپ با تصمیم‌گیری‌های بسیار مهمی در حوزه سیاست خارجی مواجه است. وی اواخر روز سه‌شنبه نیز تصمیم خود را در رابطه با اینکه آیا از توافق اتمی ایران موسوم به برجام خارج می‌شود یا خیر اعلام کرد: تصمیمی که مشخص می‌کند از ۲۲اردیبهشت آیا تحریم‌های آمریکا علیه تهران ازسر گرفته می‌شود یا خیر. از سوی دیگر درحالی‌که آمریکا برای خلع تسلیحات اتمی شبه‌جزیره کره تلاش می‌کند، انتظار می‌رود ترامپ در چند هفته آتی با کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی دیدار کند. در حوزه اقتصاد نیز کاخ سفید اخیرا هیاتی را به چین اعزام کرد تا درباره  تجارت میان این دو کشور مذاکره کند. ترامپ در ماه‌های گذشته جنگ تجاری را با چین درخصوص آنچه سیاست‌های ناعادلانه نسبت به آمریکا می‌داند، به راه انداخته است. درباره افزایش تایید عملکرد ترامپ سایت دست راستی واشنگتن‌تایمز در گزارشی نوشت که این اعداد و ارقام نشان می‌دهد که جایگاه ترامپ روزبه‌روز بهتر می‌شود و وی می‌تواند به مغلوب کردن دموکرات‌ها در انتخابات آتی کنگره امیدوار باشد.

پیش‌تر سایت‌های نظرسنجی دست راستی میزان محبوبیت ترامپ را بالا نشان می‌دادند، اما هم‌اینک این نظرسنجی از سوی یکی از شبکه‌های خبری صورت گرفته که ترامپ با آن علنی دشمنی دارد. این گزارش تاکید دارد که براساس آمار و ارقام ترامپ در مسیر درستی سیاست‌های خود را ریل‌گذاری کرده است.  «دنیای اقتصاد» پیش‌تر در تاریخ ۳۰فروردین به نقل از راسموسن در گزارشی اعلام کرد که میزان محبوبیت ترامپ نسبت به دوره مشابه باراک اوباما در دوره اول بیشتر بوده است. این درحالی است که در همان زمان شبکه‌های خبری همچون سی‌ان‌ان نسبت به این نظرسنجی اعلام موضع کرده بودند. ترامپ در همان زمان در توییتی نوشته بود من محبوب‌تر از اوباما هستم. با این حال نظرسنجی جدید نشان می‌دهد افزون بر نیمی از مردم آمریکا کارهای رئیس‌جمهوری غیرقابل پیش‌بینی این کشور را تایید می‌کنند.  افزون بر این در نظرسنجی سی‌ان‌ان و SSRS، همچنین در مورد بانوی اول آمریکا نیز سوالاتی مطرح شده است. در این نظرسنجی مشخص شده است که بانوی اول آمریکا، ملانی ترامپ نیز از محبوبیت ۵۷ درصدی برخوردار است. این در حالی است که بانوی اول آمریکا در ماه ژانویه از محبوبیت ۴۷ درصدی برخوردار بود. در این نظرسنجی همچنین ۲۷ درصد گفته‌اند که ملانی ترامپ برای آنها مطلوب نیست و ۱۴ درصد نیز گفته‌اند هیچ نظری ندارند.