زیرا «روی مور»، نامزد جمهوری‌خوهان در راستای جنبشی که در آمریکا به راه افتاده، متهم است که به چندین زن تجاوز کرده است. با اینکه وی در این مدت به شدت بدنام شده است ترامپ از او حمایت کرده است. نامزد جمهوری‌خواهان در این ایالت «روی مور» است که از مقام‌های قضایی سابق این منطقه است. او از نظر دیدگاه‌های محافظه‌کارانه، یک نامزد ایده آل و کلاسیک جمهوری‌خواهان است. مخالف دگرباشان است، ضدسقط جنین است و از اینکه به دین کمتر توجه می‌شود، اعتراض دارد. با این حال او اگر پیروز انتخابات شود، ممکن است به‌دلیل اتهاماتی که علیه مور مطرح است پس از پیروزی به کمیته اخلاق سنا معرفی شود.

گفته می‌شود با شرایط پیش آمده کار مور برای پیروزی بسیار سخت‌تر شده است. ۶ ماه پیش، پیروزی او راحت تلقی می‌شد، اما اکنون کار او مشکل شده است. او در چند ماه اخیر با اتهام چند زن روبه‌رو شده که می‌گویند مور به آنها تجاوز کرده است. یک مورد، زنی است که می‌گوید مور در ۳۰ سالگی و زمانی که تازه وارد سیستم قضایی شده بود به او تجاوز کرد. خود مور این اتهامات را رد می‌کند، اما چندین نفر دیگر هم به همین شیوه اتهاماتی وارد کرده‌اند. در این میان داگ جونز، نامزد دموکرات‌ها نیز سعی در برجسته‌تر کردن موارد اتهامی مور دارد. کارشناسان می‌گویند این امر شانس وی را برای پیروزی بیشتر می‌کند. چنانچه جونز بتواند پیروز این میدان شود یک دموکرات توانسته در یک ایالت قرمز رنگ پس از ۲۰ سال صاحب کرسی سنا شود. با این حال این انتخابات پیامدهای ضمنی زیادی دارد و مور در میان اوانجلیکاها یک نماد به حساب می‌آید و در مناطق جنوبی این ایالت از ارج و قرب بیشتری برخوردار است.

نتیجه انتخابات در آلاباما می‌تواند به نوعی یک پیش آزمون برای انتخابات کنگره در سال ۲۰۱۸ به حساب آید. زیرا ترامپ در نخستین سال ریاست‌جمهوری خود به سر می‌برد و پیروزی یک دموکرات در یک ایالت قرمز رنگ (ایالت طرفدار جمهوری‌خواهان) می‌تواند یک پیام تند و تیز به کاخ سفید باشد. برای همین ترامپ به‌رغم تمامی اتهاماتی که متوجه مور است، دست به حمایت از وی زده است، هرچند وی در ابتدا از حمایت مور امتناع می‌کرده است. روز پنج‌شنبه «ال فرانکن» سناتور دموکرات مینه‌سوتا که با ادعای آزار جنسی روبه‌رو شده، اعلام کرد از سمت خود کناره‌گیری می‌کند. او در سخنان خود در سنا از ترامپ و حزب جمهوری‌خواه انتقاد کرد. فرانکن از سوی هم حزبی‌های خود تحت فشار بود که کناره بگیرد. او گفت درحالی ‌کناره‌گیری می‌کند که حزب رقیب برای یک متهم به آزار جنسی، حمایت و کارزار انتخاباتی راه انداخته است. فرانکن به این طریق قصد دارد اردوگاه رقیب را تضعیف کند و جایگاه حزب خود را در آلاباما تقویت کند. این در شرایطی است که ترامپ پیشتر گفته بود جمهوری‌خواهان نمی‌توانند شاهد حضور یک دموکرات به‌جای او باشند و خواستار رای مردم به مور شد. پیش‌تر چند طرح رئیس‌جمهوری آمریکا به این دلیل که نتوانست رای لازم را داشته باشد، از دستور کار سنا خارج شده بود. ترامپ امیدوار است با رای همه جمهوری‌خواهان بتواند سیاست‌هایی چون قانون مالیات، مهاجرت و بیمه همگانی را اصلاح کند