به گزارش سایپانیوز، ارزش سهام تسلا با خبر تعدیل نیرو ۴/ ۹ افزایش یافت و به ۱۱/ ۷۱۱دلار رسید. هر چند سال ۲۰۲۲ به دلیل افزایش نرخ سود بانکی و وحشت از رکود اقتصادی و خبر تصاحب توییتر، سهام این شرکت نسبت به سال ۲۰۲۱ حدود ۳۸ درصد تنزل کرده است. به بیان دقیق‌تر با اعلام خبر خرید ۴۴‌‌میلیارد‌دلاری توییتر توسط ایلان ماسک، ارزش سهام تسلا نسبت به مدت مشابه سال قبلش ۴۳درصد افت کرد، اما حالا با اعلام خبر کاهش نیرو در تسلا با افزایش حدود ۱۰‌درصدی می‌توان گفت سال ۲۰۲۲ نسبت به سال ۲۰۲۱ حدود ۳۸درصد در ارزش سهام تسلا کاهش ایجاد شده است. ایلان ماسک در یک کنفرانس ویدئویی از نشست اقتصادی قطر در مصاحبه با بلومبرگ گفت: «همه کسانی که سعی کرده‌اند خودروی تسلا ثبت سفارش کنند، متوجه شده‌اند که تقاضا برای محصولات این شرکت خیلی بالاست و صف انتظار هم خیلی طولانی است. این وضعیت به‌هیچ‌عنوان عمدی نیست... ما تا جایی که ظرفیت‌های انسانی جوابگو باشند در حال افزایش ظرفیت تولید هستیم.»

در این مصاحبه ماسک گفت تسلا در حال انجام فرآیند اخراج ۱۰درصد از نیروی کار حقوق‌بگیر است، و در ادامه گفت: «ما در بخش حقوق‌بگیران با سرعت زیادی رشد کردیم و برای همین کاهش الزامی شده است.» در‌حال‌حاضر ۶۶درصد از کارگران تسلا «کارگران ساعتی» و ۳۳درصد حقوق‌بگیر هستند. با کاهش ۱۰‌درصدی حقوق‌بگیران در تسلا، ۳ تا ۵/ ۳درصد از کل نیروی انسانی در تسلا کاهش می‌یابد. این کاهش نیروی کار شامل کارگران بخش تولید، باتری‌سازی و مونتاژ نمی‌شود؛ حتی در این بخش تعداد کارگران ساعتی رو به افزایش است. تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ تعداد کل کارکنان تسلا ۹۹۲۹۰ نفر بود. در ۱۹ ژوئن هم شکایتی علیه تسلا به ثبت رسید که دعوی مطرح شده در آن این است که تعدیل نیرو در تسلا «اخراج دست‌جمعی» و خلاف قوانین فدرالی آمریکاست.

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی از هم‌اندیشی قطر، ایلان ماسک اهمیت این دعوی را ناچیز ارزیابی کرده و گفته: «این شکایت علیه تسلا پیامدهای بسیار ناچیز برای این شرکت دارد. هر آنچه به تسلا ربط پیدا می‌کند، بزرگ‌‌نمایی می‌شود و تیتر بزرگ به آن اختصاص می‌دهند، چه یک حادثه کوچک که برای یک دوچرخه اتفاق افتاده باشد و چه مسائلی که خیلی مهم‌تر هستند.» تسلا تاکنون چند بار قیمت خودروهای خود را افزایش داده است. نیمی از تولیدات تسلا در کارخانه شانگهای تسلا در چین تولید می‌شود. در ماه مارس ۲۰۲۲ کارخانه شانگهای تسلا به مدت سه هفته به خاطر تعطیلی سراسری ویروس کرونا تعطیل بود. مایکل دین از تحلیلگران بلومبرگ اینتلیجنس می‌گوید در بخش فروش خودروهای برقی تا سال ۲۰۲۴ گروه خودروسازی فولکس واگن از تسلا سبقت خواهد گرفت.