تحقیقات بلومبرگ نشان می‌دهد برخی کارگران این شرکت که به کووید-۱۹ مبتلا بوده‌اند، نمی‌توانند با بخش منابع انسانی که به‌طور گسترده اتوماتیک است، ارتباط برقرار کنند. کارگران آمازون به جای ارتباط با یک کارمند انسانی باید ساعت‌ها پای تلفن منتظر بمانند و با چت بات‌ها سروکله بزنند تا بتوانند درخواست‌هایشان را به‌طور اتوماتیک پر کنند.

در نتیجه سیستم اتوماتیک منابع انسانی آمازون فرآیند ترخیص برخی از کارگرانی را فعال کرده که بیمار بوده‌اند یا به‌دلیل دوره نقاهت ابتلا به کووید-۱۹ در شیفت‌های کاری خود حاضر نشده‌اند. همچنین این سیستم به برخی کارگران که اسناد مربوط به بیماری را در اختیار داشته‌اند یا باید از بیماران مراقبت می‌کردند، مرخصی استعلاجی نداده است. یکی از کارگران در مصاحبه با بلومبرگ می‌گوید پس از ابتلا به کووید-۱۹ و درخواست مرخصی، سیستم این شرکت به‌طور تصادفی برای او مرخصی بدون حقوق ثبت کرده است.

طبق گزارش‌ها کارمندان روزها منتظر می‌مانند تا با سیستم منابع انسانی ارتباط برقرار کنند و پس از آن نیز ساعت‌ها باید منتظر بمانند تا به یک مرکز تماس در هند متصل شوند که نمی‌تواند اشتباهات را تصحیح کند. به گفته کارمندان بخش منابع انسانی آمازون، این اختلالات به‌دلیل کاهش نیروی انسانی با هدف تمرکز بیشتر روی اتوماسیون، بدتر شده است.