ایران خودرویی‌ها عرضه چهار محصول در این طرح پیش‌فروش را از روز گذشته و به مدت سه روز پیش‌بینی کرده‌اند. تارا دستی با پیش‌پرداخت ۱۲۸‌میلیون تومان و تارا با گیربکس اتوماتیک نیز با پیش‌پرداخت ۱۶۷‌میلیون تومان در دسترس متقاضیان قرار دارد. هر دو عضو خانواده تارا با رنگ‌های مشکی ابنوس، خاکستری، نقره‌ای، آبی کبود و آبی رویال عرضه شدند. دنا با گیربکس اتوماتیک و موتور توربو شارژ و همچنین دنا با گیربکس ۶ سرعته دستی و موتور توربو شارژ دو محصول دیگر ایران‌خودرو در این طرح فروش هستند. پیش‌پرداخت در نظر گرفته شده برای دنا با گیربکس اتوماتیک ۱۶۰‌میلیون تومان است. متقاضیان می‌توانند دنا را با چهار رنگ مشکی، خاکستری، سفید و نقره‌ای پیش‌خرید کنند. همچنین دنا با گیربکس ۶ سرعته دستی با رنگ‌های سفید، خاکستری و مشکی و پیش‌پرداخت ۱۴۵‌میلیون تومانی در این طرح پیش‌فروش حضور دارد. متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام به سایت فروش ایران‌خودرو به نشانی esale. ikco. ir مراجعه کنند

دیگر خودروساز کشور یعنی سایپا نیز پیش‌فروش یک ساله ۵محصول خود را از روز گذشته آغاز کرد. محصولات عرضه شده سایپا در این طرح پیش‌فروش شامل کوییک S، کوییک Rبا گیربکس معمولی، کوییک با گیربکس معمولی، ساینا S و سایپا اس‌‌‌ای۱۵۱ موتور‌ام ۱۳ است. متقاضیان برای کوییک S باید پیش‌پرداختی حدود ۹۲‌میلیون و ۳۰۰‌هزار تومان به حساب سایپا واریز کنند. بازه زمانی تحویل این خودرو مهر تا آذرماه ۱۴۰۱ اعلام شده است. کوییک R یا همان کوییک دو رنگ نیز با پیش‌پرداختی حدود ۸۹‌میلیون تومان در این طرح فروش حضور دارد. نارنجی‌های جاده مخصوص تعهد داده‌اند که این خودرو را در فاصله مرداد تا آبان ماه سال‌جاری به پیش خرید‌کنندگان تحویل دهند. پیش‌پرداخت در نظر گرفته شده برای کوییک معمولی حدود ۸۴‌میلیون تومان است و منتخبان این خودرو می‌توانند آن را در فاصله مهر تا دی امسال تحویل بگیرند. ساینا S در بازه آبان تا اسفندماه امسال و وانت پراید نیز در بازه زمانی شهریور الی مهرماه ۱۴۰۱ تحویل داده می‌شود. پیش‌پرداخت در نظر گرفته شده برای ساینا S حدود ۸۵‌میلیون تومان است و متقاضیان وانت پراید هم باید حدود ۷۵‌میلیون و ۳۰۰‌هزار تومان به عنوان پیش‌پرداخت به حساب سایپا واریز کنند.

پیش‌فروش سایپا از ساعت ۱۳ روز گذشته به مدت ۲ روز و به صورت شبانه‌روزی انجام می‌شود و خریداران خودرو می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی saipa. iranecar. com ‌‌‌فرآیند ثبت‌نام را انجام دهند. در راستای حمایت از خانوده دو طرح پیش‌فروش یاد شده برای مادران دارای دو فرزند نیز در دسترس است و می‌توانند در بازه زمانی یاد شده در هر یک از طرح‌های پیش‌فروش خودروسازان شرکت کنند.