تویوتا میرای از منبع الکتریکی سلول سوختی نیرو می‌گیرد، به این معنی که هیدروژن (که در واقع می‌تواند از کود گاوی گرفته شود)، توسط سوخت پیل سوختی به الکتریسیته تبدیل می‌شود. سلول‌‌‌های سوختی با جدا کردن الکترون‌‌‌ها از اتم‌‌‌های هیدروژن، الکتریسیته ایجاد می‌کنند. در ادامه، هیدروژن برای ایجاد آب به اکسیژن متصل خواهد شد، در حالی که الکترون‌‌‌ها موتور الکتریکی را نیرو می‌دهند.

اما موتور الکتریکی میرای ۱۸۲ اسب بخار نیرو تولید می‌کند که همه آن از طریق یک گیربکس تک سرعته مستقیم به چرخ‌‌‌های عقب ارسال می‌شود. تویوتا ادعا می‌کند که میرای برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به ۱/ ۹ ثانیه زمان نیاز دارد، با این حال ماهیت فوری انتقال قدرت موتور الکتریکی باعث می‌شود که هنگام رانندگی در شهر احساس هیجان بیشتری داشته باشد. میرای ۲۰۲۲ دارای کابینی خاص است که با نمای بیرونی آن مطابقت دارد.

تویوتا چندی پیش اعلام کرد که طی سال ۲۰۲۱ معادل ۱/ ۱۰ درصد افزایش فروش داشته و برای دومین سال متوالی پرفروش‌‌‌ترین خودروساز جهان شده است. تویوتا گفته با احتساب فروش زیرمجموعه‌‌‌های خود به نام‌‌‌های دایهاتسو و هینو در سال ۲۰۲۱ معادل ۵/ ۱۰ میلیون دستگاه خودرو فروخته است. رقیب اصلی تویوتا در بازار خودرو گروه خودروسازی فولکس واگن آلمان است.