سربلندی درتست تصادف

در تصادف‌ها باید سر راننده به خوبی مهار باشد تا به گردن آسیب نرسد. در نتایج تست تصادف فورد برانکو در دسته‌بندی «مهار سر» مشخص شده است که هنگام برخورد از عقب، گردن آدمک [dummy] تحت فشار نسبتا زیادی قرار می‌گیرد. برای به دست آوردن امتیاز خوب در این تست لازم است که در برخورد از عقب تا این حد به گردن راننده فشار وارد نشود. با این حال امتیازهای به دست آمده برای فورد برانکو «در حد قابل قبول» است.

یکی دیگر از دلایلی که مانع انتخاب فورد برانکو به عنوان «بهترین انتخاب از لحاظ ایمنی» شده نتایج تست چراغ‌های جلوی خودرو است. به خاطر نوردهی ناکافی در گوشه‌ها، نتایج تست چراغ‌های جلوی فورد برانکو در «لب مرز» Marginal قرار داشته است.  سایر نتایج تست تصادف این خودرو هم از این قرار است: در «فناوری‌های اجتناب از تصادف رو به رو»، امتیاز «برتر» superior دریافت کرده؛ در بخش تصادف «خودرو با پیاده» امتیاز آن یکی مانده به حداکثر یعنی «پیشرفته» advanced ارزیابی شده؛ و در بخش «دسترسی به محافظ کودک» seat LATCH در صندلی عقب، امتیاز «قابل قبول» به دست آورده است.  جیپ رانگلر هم موفق به کسب جایزه «بهترین انتخاب از لحاظ ایمنی» نشده است اما در مقایسه با برانکوی فورد، در تست «مهار سر» بهتر از آن عمل کرده و در اکثر دسته بندی‌ها امتیاز بالایی دارد. در تست «همپوشانی‌کوچک» امتیاز رانگلر «لب مرزی» و پایین‌تر از برانکو است. در ضمن از لحاظ تصادف از سمت سرنشین جلو و آثار همپوشانی‌کوچک جیپ رانگلر مورد بررسی قرار نگرفته است. همچنین جیپ رانگلر در اکثر تست‌های مربوط به چراغ‌های جلو «ضعیف» عمل کرده است.

نکته دیگر اینکه تمامی سامانه‌های جلوگیری از برخورد از جلو در جیپ رانگلر، آپشن هستند، یعنی اگر مشتری خواست به هزینه خودش سفارش می‌دهد و نصب می‌شود در حالی که در فورد برانکو این سامانه‌ها به صورت استاندارد هنگام تولید درکارخانه نصب می‌شوند.