وی در ادامه ‌‌‌بیان کرد: قبل از این، آنچه در خودروسازی مهم بود، ارزبری، خودکفایی و ایجاد اشتغال بوده و اولویتی به نام مصرف‌کننده در این حوزه مطرح نبوده است. این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: وقتی اولویت در یک صنعت آن است که ارز از کشور خارج نشود، طبیعی است که باید محصولات فعلی را تولید کنیم زیرا هر چیز دیگری تولید کنیم باید مدتی قطعات آن را از خارج کشور وارد کنیم.‌

زاوه ادامه داد: همچنین وقتی در صنعت خودروی ما یکی از اهداف مهم فقط ایجاد اشتغال است، ‌‌‌طبیعی است که خط تولیدی خودرو حتی در شهرهایی راه‌‌‌اندازی می‌شود که توجیه اقتصادی ندارد؛ بنابراین این مسائل ناشی از اشتباه در تعریف اولویت‌‌‌ها بوده است.

این کارشناس ادامه داد: اگر اولویت را مصرف‌کننده و بازار مصرف قرار دهید، خود به خود بقیه مسائل نظیر خودکفایی، صادرات و... درست می‌شود اما در واقع در این صنعت اولویت‌‌‌ها و ارزش‌‌‌ها را روی مواردی گذاشته‌‌‌اند که قابلیت ارائه اطلاعات غیرواقعی را  دارد و می‌توان در صورت عدم‌رسیدن به آنها، به‌راحتی درباره آن اطلاعات غیرواقعی داد.

وی توضیح داد: ‌‌‌برخی مدیران در این صنعت به راحتی مقامات کشوری را با دادن اطلاعات غلط گمراه می‌کنند، اگر از روز اول این نگاه‌‌‌ رهبر معظم انقلاب یعنی «توجه به مصرف کننده» در تولیدات مطرح بود‌‌‌ و در همه حوزه‌‌‌ها از جمله لوازم خانگی، کشاورزی و... ملاک قرار می‌‌‌گرفت وضعیت کیفیت در صنعت خودرو یا صنایع دیگر اینگونه نبود.

این کارشناس صنعت خودرو اظهار کرد: اگر هدف از تولید یک محصول‌‌‌ فقط رضایت مشتری و مصرف‌کننده باشد حتما تولیدکننده تمام تلاش خود را برای رضایت مصرف‌کننده انجام می‌دهد. به اعتقاد وی، مثلا اگر قرار است که برنج با کیفیت و قیمت مناسب به دست مصرف‌کننده برسد، قطعا تولیدکننده تلاش می‌کند که این مساله تحقق یابد و به دنبال راهکار برای آن خواهد بود، به عنوان مثال اگر هزینه تولید هر کیلو برنج در شمال کشور مثلا ۳ دلار می‌شود و در تایلند ۲ دلار می‌شود بنابراین‌‌‌ منطق اقتصاد می‌‌‌گوید تولید را تایلند انجام دهد تا بتواند رضایت مشتری را حفظ کند.

زاوه در پاسخ به این سوال که به نظر شما خودروسازان ما توان تولیدات باکیفیت را دارند و می‌توانند رضایت مشتریان را جلب کنند؟ گفت‌‌‌: توان ایجاد می‌شود، در شرایط رقابتی نخبگان جامعه جای نخبه‌‌‌نماهای جامعه را می‌‌‌گیرند، الان ما نخبه‌‌‌نما داریم، ‌درصدی‌‌ از شرکت‌های دانش‌بنیان و مدیران ارشد در صنایع دولتی، ‌‌‌ نخبه‌‌‌نما هستند که با هزینه‌‌‌های سنگین، یک محصول بی‌‌‌کیفیت را به عنوان یک محصول با کیفیت عالی معرفی می‌کنند اما در واقع اینگونه نیست؛ بنابراین اگر بازار خودرو رقابتی شود، نخبه‌نما‌‌‌ها توسط بازار خود به‌‌‌خود حذف می‌‌‌شوند.