در اواخر جنگ تحمیلی، یعنی در سال ۱۳۶۷، مهندس فردوس شرکت «مجتمع صنعتی ماموت» را رسما ثبت کرد و بعد از چند سال، فعالیت این شرکت با تولید انواع تریلرهای سبک در فضایی به وسعت ۲هکتار آغاز شد. به مرور، زمینه کار این شرکت گسترش یافت و به حوزه‌‌‌هایی مانند تولید ساندویچ پانل خانه‌‌‌های پیش‌‌‌ساخته و انواع کانکس وارد شد. اتاق‌‌‌های ایزوله شامل اتاق‌‌‌های یخچالی، تریلر یخچالی و اتاق حمل بار محصولات بعدی «ماموت» بودند که در اواسط دهه ۷۰ راهی بازار شدند.

«ماموت» در سال ۱۳۸۸ نمایندگی رسمی شرکت اسکانیا در ایران را بر عهده گرفت؛ «ماموت‌دیزل» نام شرکتی است که به عنوان نماینده انحصاری خدمات پس از فروش کامیون‌‌‌های اسکانیا در ایران آغاز به کار کرد و در سه حوزه تولید و خدمات پس از فروش کامیون‌‌‌های اسکانیا، خدمات پس از فروش تریلر و فروش و خدمات پس از فروش محصولات دیزل ژنراتور اسکانیا فعال است. خانواده فردوس شرکت «وزنه» را نیز در اختیار دارند؛ شرکت باسابقه‌‌‌ای که سال ۱۳۴۳ تاسیس شده و یکی از شرکت‌های تولید انواع جرثقیل است و چند سالی است که به عنوان زیرمجموعه «مجتمع صنعتی ماموت» فعالیت می‌کند.

در پی درگذشت بهروز فردوس، وزیر صمت پیام تسلیت فرستاد. در متن این پیام آمده است: «خبر درگذشت جناب آقای بهروز فردوس، از کارآفرینان و صنعتگران بزرگ و خوشنام کشور موجب تأثر فراوان گردید. اینجانب ضمن عرض تسلیت به جامعه بزرگ فعالان کسب و کار کشور و همچنین خانواده محترم آن مرحوم، غفران و رحمت الهی برای آن فقید سعید و صبر و سلامتی بازماندگان را از درگاه خداوند متعال مسالت می‌‌‌نمایم. آنچه مسلم است در مسیر پیشرفت و توسعه کشور عزیزمان نام و یاد وی بر تارک سنگر صنعت و کارآفرینی ایران ماندگار و راهش ادامه‌دار خواهد ماند.»

 نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز در حساب توییتری خود نوشت: «در زمانه‌ای که مداخلات دولت‌ها در اقتصاد و بی‌توجهی حکمرانان به توسعه، فعالیت‌های اقتصادی سالم و مولد را در زمره اعمال شاقه قرار داده است، امثال مرحوم بهروز فردوس و دستاوردهایش را باید فراتر از یک موفقیت، به عنوان الگویی از رفتار میهن‌پرستانه و آمیخته با شجاعت اخلاقی تجلیل کرد.»