با این حال اما ب‌ام‌و یک آپشن جدید طراحی کرده که به آن سامانه خودکار «کمک پشتیبان» می‌گویند. با فشردن یک دکمه روی صفحه نمایش، این سامانه تمامی دستورهایی که بازوهای راننده به فرمان خودرو داده (در ۴۵ متر پیموده شده) را ضبط می‌کند.بنابراین زمانی که خودرو حین عقب رفتن با مانعی مواجه می‌شود، به منظور آنکه حین گردش با اطراف و با موانع برخورد نکند، با همان فرمانی که وارد پارکینگ شده از پارکینگ خارج می‌شود و این کار را از دستورهای ضبط شده هنگام ورود برای خروج استفاده می‌کند.

 به زبان خیلی ساده، وقتی شما می‌خواهید وارد پارکینگ خود بشوید، دکمه کمک پشتیبان را روی صفحه نمایش فشار می‌دهید و بعد هم وقتی خواستید از پارکینگ بیرون بیاید، دنده عقب می‌زنید و کار را به خود خودرو می‌سپارید. شاید کمک پشتیبان به خیره‌کنندگی پارک بدون راننده نباشد اما تجربه نشان داده که پارک خودکار بدون راننده ابتدا جذاب است با این حال به تدریج به فراموشی سپرده می‌شود. این در حالی است که «کمک پشتیبان» به قدری کاربردی است که به عادت مردم تبدیل خواهد شد.

بسیاری از خریداران خودروهای پرتجمل مثل ب‌ام‌و همیشه از این شکایت دارند که به قدری امکانات الکترونیکی در خودرو زیاد شده که یادگیری نحوه استفاده از آنها خودش یک معضل جدید است. همه این امکانات هم منو پشت منو دارند و معمولا آدم را گیج می‌کنند. اما سامانه کمک پشتیبان، هم ساده است و هم کارآیی بالایی دارد. با این حال همچنان پارک دوبل را باید خودتان انجام دهید، چون سامانه‌های امروزی، پیچیدگی کافی برای شرایط واقعی زیست در ترافیک‌های شهرهای بزرگ را پیدا نکرده‌اند.