علی محتشمی‌پور در مورد افزایش قیمت خودروها و تاثیرش بر نوسازی تاکسی‌ها گفت: تکلیف خودروساز باید در قبال نوسازی حمل‌ونقل عمومی مشخص شود و باید اعلام کند که توان تولید چند دستگاه خودروی تاکسی را در سال دارد. وی با بیان اینکه خودروسازان در حوزه حمل‌ونقل شخصی هر از چندگاهی مصوباتی مبنی بر افزایش قیمت اخذ می‌کنند و به یکباره قیمت افزایش می‌یابد، افزود: متاسفانه این افزایش یکباره مشمول همه خودروها حتی تاکسی می‌شود ‌و در حمل‌ونقل عمومی و روند نوسازی تاکسی‌ها اختلال ایجاد می‌کند.

محتشمی‌پور با تاکید بر اینکه ما موظف هستیم برای سال آینده برنامه‌ریزی کنیم؛ اما اطلاعات پایه‌ای همچون توان خودرو‌ساز و قیمت مبهم است، افزود: من به عنوان کارشناس حوزه نوسازی حمل‌ونقل عمومی می‌گویم که یکی از شاخص‌های برنامه‌ریزی برای نوسازی تاکسی‌ها قیمت است، اما با این شرایط نمی‌توان حتی پیش‌بینی برای قیمت خودروی تاکسی داشت.

وی با بیان اینکه شرکت خودروساز باید تعداد تاکسی‌هایی که می‌تواند در سال تولید و تحویل دهد را نیز مشخص کند، ادامه داد: اگر خودرو‌ساز معتقد است که تولیدکننده تاکسی است و در همه محافل نیز این را قید می‌کند پس باید تضمین قیمت ثابت حداقل برای سال آینده و قدرت تولید بدهد تا بتوانیم برنامه‌ریزی‌های مشخصی برای نوسازی داشته باشیم.