به گفته کارشناسان از خودروی مفهومی نهایی طراحی شده قرار است تا پایان سال‌جاری رونمایی شود.  به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از اتو اکسپرس، این حرکت آغاز رویکرد شرکت Arrival به سمت تولید خودروهای سواری است که به دنبال رونمایی از کانسپت‌های الکتریکی اتوبوس و ون با تمرکز تجاری توسط این شرکت صورت پذیرفت. یک تصویر پیش‌نمایش منتشر شده از این خودرو ، اگرچه جزئیات کمی را نشان می‌دهد، اما حاکی از آن است که خودروی جدید نشانه‌هایی از طراحی مینی‌مالیستی این شرکت با تمرکز بر ایجاد فضای داخلی جادار و مطبوع را دارا است. در مجموع، هدف شرکت نوپای Arrival  از طراحی و ساخت وسایل نقلیه برقی، ایجاد یک اکوسیستم حمل‌ونقل یکپارچه برای کمک به شهرهای بزرگ در کاهش انتشار گازهای آلاینده است. اعلام این پروژه به دنبال تعهد اخیر اوبر برای بهره‌برداری از یک ناوگان تمام الکتریکی تا سال ۲۰۲۵ در لندن و در سراسر آمریکای شمالی و اروپا تا سال ۲۰۳۰، صورت پذیرفته است. در حال حاضر، مشتریان اوبر می‌توانند بدون پرداخت هزینه اضافی، سفر با خودروهای الکتریکی را انتخاب کنند و این شرکت ادعا می‌کند بیش از ۵/ ۳میلیون سفر اوبر در شهر لندن با وسایل نقلیه کاملا الکتریکی بوده است. شرکت Arrival در این خصوص اظهار کرده که تاکسی‌های اینترنتی رایج موجود در جاده‌ها که حدود ۳۰ میلیون دستگاه آن در سطح جهان در حال کار هستند، به طور متوسط ​​سالانه ۲۸ تا ۳۱هزار مایل را پوشش می‌دهد، این در حالی است که در مقایسه با متوسط ​​استفاده سالانه از ماشین شخصی این رقم حدود ۷۵۰۰ مایل است.

سال گذشته نیز این شرکت فعال در زمینه صنعت حمل‌ونقل همکاری‌هایی را با شرکت‌های رنو و نیسان برای استفاده بیشتر از وسایل‌نقلیه الکتریکی در ناوگان تاکسیرانی شهرهای اروپایی آغاز کرد. به عنوان بخشی از این قرارداد، به رانندگان تاکسی‌های اوبر تسهیلات مالی برای خرید خودروهای Renault Zoe و Nissan Leaf اعطا و علاوه بر این یک برنامه آموزشی در مورد مزایای استفاده از خودروهای برقی نیز به رانندگان ارائه شد. تام الویج، معاون ارشد شرکت Arrival در مورد آخرین مشارکت این شرکت با غول تاکسی‌های اینترنتی اظهار کرد: ما اطمینان داریم تاکسی‌های اینترنتی برقی تاثیری بیش از اندازه موثر بر شهرها خواهند داشت و ما بسیار مشتاق هستیم که رانندگان را در مدیریت این اتفاق خوب، حمایت کنیم.

خودروی Arrival هم‌راستا با نیازهای رانندگان برای ایجاد خودرویی که مقرون به صرفه، بادوام و مطلوب باشد، طراحی خواهد شد. الویج در ادامه افزود: ما با شرکت یونایتد پارسل سرویس UPS نیز همکاری‌های خوبی را برای ایجاد یک وسیله نقلیه برقی جهت تحویل مرسولات پستی داریم که بهترین نوع آن در کلاس خود خواهد بود و ما امیدواریم با تولید بهترین محصول ممکن برای ناوگان تاکسی‌های اینترنتی با شرکت اوبر این موفقیت را تکرار کنیم، چراکه استفاده از این خودروها موجب استقبال بیشتر مسافران از ناوگان حمل و نقل عمومی شده  و باعث بهبود سلامت و ایمنی رانندگان شده و وضعیت مالی آنها را ارتقا خواهد داد. اوبر می‌گوید تا سال ۲۰۳۰ پلت‌فرم تاکسی‌های سواری این شرکت در ایالات متحده، کانادا و اروپا به آلایندگی صفر می‌رسند که این امر موجب بهره‌مندی این شرکت از مزایای قانونی و حمایت‌های نظارتی می‌شود. از طرف دیگر شرکت اوبر با چالش جدی برای دستیابی به هدف خود در سال ۲۰۲۵ که برقی کردن تمام ناوگان خود است، روبه‌رو است و کمتر از چهار سال برای رسیدن به آن فرصت دارد. این شرکت متعهد شده است تا سال ۲۰۴۰ خودروهایش به طور کامل در سراسر جهان برقی شود و تا سال ۲۰۳۰ در اروپا و آمریکا به این هدف برسد.