روند نزولی تولید دوگانه‌سوزها در حالی است که در میانه‌های دهه ۸۰ و با الزام وزارت صنعت، سهم غالب تولیدات دو خودروساز بزرگ کشور، مدل‌های دوگانه‌سوز بودند. در آن مقطع، دولت به دو دلیل تصمیم گرفت اولویت تولید را به خودروهای دوگانه‌سوز اختصاص دهد. نخست اینکه بنزین سهمیه‌بندی شده بود و با توجه به پایین‌تر بودن قیمت گاز، دولت می‌خواست از این مسیر نگرانی شهروندان بابت هزینه سوخت خودروهای‌شان را کاهش دهد. دلیل دوم نیز به ذخایر گازی عظیم کشور مربوط می‌شد. ایران از سال‌ها پیش به عنوان دومین کشور دارنده ذخایر گاز جهان شناخته می‌شود و از همین‌رو دولت با تکیه بر این جایگاه می‌خواست گاز را به سوخت غالب در خودروها تبدیل کند تا از بار مصرف بنزین (که به واردات نیاز داشت) بکاهد.

برای مدتی استقبال از خودروهای دوگانه‌سوز زیاد شد و دولت امیدوار شد که پروژه‌اش به اجرا در بیاید، با این حال در ادامه مشکلات بزرگی رخ داد و دوگانه‌سوزها در سیر نزولی تولید و تقاضا قرار گرفتند. کمبود جایگاه‌های سوخت گاز از یکسو و مشکلات فنی نیز از سوی دیگر، جرقه‌های سقوط دوگانه‌سوزها از عرش به فرش را رقم زد و در حالی که وزارت صنعت می‌خواست همه خودروهای سواری تولید داخل را دوگانه‌سوز کند، ورق برگشت و شرایط عکس شد. با کاهش تقاضا برای دوگانه‌سوزها و البته تغییر سیاست‌های وزارت صنعت، خودروهای موردنظر کم‌کم به حاشیه رانده شدند و بنزینی‌ها دوباره رو آمدند. حالا نیز طبق آخرین آمار، دوگانه‌سوزها تیراژی بسیار ضعیف دارند و سهم آنها از کل محصولات سواری صنعت خودروی کشور طی نیمه نخست امسال، حتی به دو درصد هم نمی‌رسد.

با وجود این تیراژ بسیار ضعیف، نگرانی‌هایی برای تامین سوخت گاز دوگانه‌سوزها در زمستان وجود دارد. این نگرانی از آن جهت است که مسوولان عنوان می‌کنند در زمستان با کمبود گاز مواجه خواهیم بود، بنابراین ممکن است برخی جایگاه‌های CNG موقتا تعطیل شوند. در این صورت این احتمال وجود دارد که صف‌های طویل در جایگاه‌های گاز شکل گرفته مالکان خودروهای دوگانه‌سوز به دردسر بیفتند. با توجه به اینکه تولید خودروهای دوگانه‌سوز در این سال‌ها روندی به‌شدت نزولی داشته، سرمایه‌گذاری چندانی نیز برای تعبیه جایگاه‌های CNG انجام نشد و بنابراین تعداد آنها همچنان محدود است. با این حساب، افت تولید دوگانه‌سوزها به نظر منطقی می‌رسد، زیرا اگر قرار بر رشد تیراژ آنها بدون توجه به زیرساخت‌ها باشد، اتفاقات میانه دهه ۸۰ دوباره تکرار خواهد شد.