به گزارش سایپانیوز، وارانتی یا گارانتی یک میلیون مایلی که در برخی از بازارهای دنیا باب شده، با وارانتی خودروهای نو فرق دارد. اگر قرار باشد خیال‌تان تا یک میلیون مایل از خودروی‌تان راحت باشد، باید به دقت و وسواس برنامه زمان‌بندی سرویس‌های دوره‌ای را انجام دهید. اما واقعیت این است که تقریبا هیچ‌کس نمی‌خواهد با خودرویی که خریده، پیر شود، مخصوصا که هر سال مدل‌های جدید، تجهیزات و امکانات به روز از راه می‌رسند و ایمنی خودروها هر سال بهتر می‌شود. ضمن آنکه بر اساس قوانین وارانتی، مزایای استفاده از این طرح به مالک بعدی منتقل نمی‌شود. وارانتی یک میلیون مایل مجانی خیلی وسوسه‌انگیز به نظر می‌آید، اما به‌طور قطع، دست و بال خریدار را می‌بندد. وارانتی‌های بیش از ۵ سال یا بیش از ۲۰۰ هزار کیلومتر فقط به درد کسانی می‌خورد که سبک زندگی خاصی دارند. به بیان دقیق‌تر به درد افرادی می‌خورد که خیلی اهل رعایت مقررات هستند و همه چیز را سر وقت انجام می‌دهند، در طول سال مسافت‌های زیادی را طی می‌کنند و یک خودرو را بیش از ۱۰ سال نگه می‌دارند.

وارانتی خودروهای نو در برندها و خودروسازان مختلف با هم فرق می‌کند و به‌طور طبیعی شامل مواردی از قبیل تصادف،‌ سهل‌انگاری و فرسودگی طبیعی و با گذشت زمان نمی‌شود. خودروهای نو معمولا تا ۵ سال یا ۶۰ هزار مایل (۱۰۰ هزارکیلومتر) فقط به قطعات مصرفی عادی نیاز دارند و کمتر پیش می‌آید که نیاز به تعمیرات پرخرج داشته باشند. معمولا اکثر خانواده‌ها هم بعد از گذشت ۵ سال و با تمام شدن وارانتی، خودروی خود را می‌فروشند و خودروی نو می‌خرند.

شاید برای کسانی که در طول سال مسافت‌های بسیار طولانی را طی می‌کنند و ممکن است کیلومتر شمار آنها یک بار از یک میلیون مایل بگذرد و دوباره از صفر شروع کند، ارزش داشته باشد که با نمایندگی خدمات پس از فروش وارد قرارداد شوند و خودروی خود را به مدت ۱۰ سال یا یک میلیون مایل گارانتی یا وارانتی کنند. با این حال، یک محاسبه سرانگشتی نشان می‌دهد‌ این موضوع برای کسانی صرف می‌کند که حداقل ۱۰۰ هزار مایل در سال با خودرو سفر می‌کنند. بیشتر مردم دنیا در سال فقط ۱۴ هزار مایل‌(۲۰ هزار کیلومتر) با خودروی خود مسافت طی می‌کنند. نکته مهم دیگر هم این است که وقتی نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودرویی را وارانتی می‌کنند، قطعات ویژه و خاص را شامل می‌شود، نه همه قطعات را. به‌طور دقیق‌تر این وارانتی‌ها شامل قوای محرکه‌(موتور، گیربکس و اکسل) می‌شود. ضمن اینکه شما دیگر آزاد نیستید که سرویس‌های دوره‌ای را هر جایی که دلتان خواست انجام دهید و باید نزد نمایندگی خدمات پس از فروشی ببرید که وعده یک میلیون مایل وارانتی را به شما داده است. در این صورت حتی خودتان هم نمی‌توانید روغن خودرو را عوض کنید و باید به همان نمایندگی مراجعه کنید وگرنه وارانتی شما باطل می‌شود.