ماه گذشته دولت انگلیس اعلام کرد که فروش خودروهای جدید بنزینی و دیزلی از سال ۲۰۳۰ در این کشور ممنوع می‌شود و این امر به احتمال زیاد دلیل افزایش فروش خودروهای الکتریکی در بازار خودروهای دست‌دوم انگلیس به بالاترین رقم خود تاکنون بوده است.

دولت انگلیس اواسط ماه نوامبر اعلام کرد فروش خودروهای نو بنزینی و دیزلی را از سال ۲۰۳۰ ممنوع می‌کند و این ممنوعیت بخشی از برنامه ۱۰ ماده‌ای انگلستان برای یک انقلاب صنعتی سبز است که ماه گذشته از آن رونمایی شد و قرار است ۱۰سال زودتر از چیزی که برنامه‌ریزی شده بود به اجرا در‌آید.

فروش خودروهای هیبریدی و ون‌هایی که می‌توانند مسافت قابل‌توجهی را بدون اینکه هیچ کربنی از اگزوز آنها خارج شود، طی کنند، تا سال ۲۰۳۵ مجاز است.

قبل از اعلامیه دولت انگلیس، شرکت بریتیش‌پترولیوم اعلام کرد که از پایان تدریجی استفاده از خودروهای بنزینی و دیزلی و کامیون‌ها پشتیبانی می‌کند. برنارد لونی، مدیر اجرایی این غول نفتی در ماه سپتامبر گفت: در کنار این پایان تدریجی، ما همچنین معتقدیم که می‌توان و باید آن را زودتر از سال ۲۰۴۰ انجام داد.

لونی اضافه کرد: چه ۲۰۳۵ باشد و چه ۲۰۳۲ یا ۲۰۳۰، ما این حمایت را انجام می‌دهیم و ما از اقدامات و سیاست‌های حمایتی برای تقویت برقی و هیدروژنی کردن حمل و نقل که برای امکان‌پذیر شدن این برنامه لازم است، حمایت خواهیم کرد.

به گفته فروشگاه اینترنتی خودروی BuyaCar.co.uk، این ممنوعیت اعلام‌شده در ماه نوامبر احتمالا عامل افزایش استقبال مردم از خودروهای دست‌دوم برقی در ماه دسامبر است.