طبق گزارش‌های منتشره، میزان فروش خودرو در کشورهای اروپایی در پنج ماه نخست سال‌جاری میلادی ۶ میلیون و ۹۳۵ هزار دستگاه بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن، با کاهش ۲ درصدی مواجه شده است. در بازار روسیه نیز ۶۷۷ هزار و ۶۰۰ دستگاه خودرو در این بازه زمانی به فروش رفته که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۸ میلادی، کاهش ۲/ ۲ درصدی را تجربه کرده است. ایالات‌متحده آمریکا نیز میزان فروش خودرو در پنج ماه نخست ۲۰۱۹ را ۶ میلیون و ۸۸۶ هزار و ۸۰۰ دستگاه اعلام کرده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه ۲۰۱۸ حدود ۱/ ۲ کاهش را نشان می‌دهد.

در میان بازارهای مهم خودرو، تنها دو کشور برزیل و ژاپن با روندی افزایشی مواجه بوده‌اند به نحوی که آمارها می‌گوید در ژاپن، یک میلیون و ۹۱۸ هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو به فروش رفته و افزایش یک‌دهم درصدی را برای بازار این کشور به ارمغان آورده است. برزیل نیز توانسته با فروش یک میلیون و ۳۷ هزار و ۸۰۰ دستگاه خودرو در بازه زمانی موردنظر، ۱/ ۱۱ درصد افزایش را به ثبت برساند.

اما از ژانویه تا مه ۲۰۱۹ میلادی تنها یک میلیون و ۳۳۱ هزار و ۱۰۰ دستگاه خودرو در هند به فروش رفته که منجر به ثبت کاهش ۹/ ۸ درصدی در بازار این کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل شده است. در چین نیز فروش خودرو ۱/ ۱۵ درصد کاهش داشته است، چه آنکه طی پنج ماه ابتدایی امسال ۸ میلیون و ۲۳۳ هزار دستگاه خودرو در این بازار به فروش رفته است.