نظارت مجلس بر روال واگذاری سرخابی‌ها در بورس

همچنین درخبری دیگر به نقل از «ایسنا»، ‌‌سید‌نظام‌الدین موسوی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس بر اهلیت شخصیت‌های حقیقی و حقوقی در روال واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس نظارت خواهد کرد. مراحل واگذاری در حال پیشرفت است و طبق گزارش‌ها در مرحله اول ۱۰ درصد از سهام این دو باشگاه در بورس عرضه خواهد شد.

مجوز اخذ وام ۵ میلیارد دلاری از روسیه

همچنین دیروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دولت اجازه دادند تا مبلغ پنج میلیارد دلار وام از دولت روسیه برای طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌‌ای اخذ کند. این مجوز بر اساس بند، «ب» تبصره ۳ لایحه بودجه به دولت اعطا شد. این وام صرفا برای طرح‌های تملک دارایی‌‌های سرمایه‌‌ای امور زیربنایی و تولیدی با اولویت انرژی‌‌های نو، هسته‌‌ای، نیرو، راه‌‌آهن، بزرگراه‌ها، سدها، شبکه‌های آبیاری و طرح‌های انتقال آب است.

حذف مالیات سرمایه‌گذاری در صندوق پروژه‌ها

همچنین مجلس مشوق‌های مالیاتی برای سرمایه‌گذاران صندوق پروژه‌ها را مصوب کرد. پروژه‌های زیربنایی و طرح‌های تملک دارایی‌‌های سرمایه‌‌ای، حمل و نقل و تولیدی صنعتی و کشاورزی و نیز تشویق فرهنگ سرمایه‌‌گذاری غیرمستقیم، هرگونه نقل و انتقال دارایی به و از صندوق‌های سرمایه‌‌گذاری طرح‌ها که پذیره‌‌نویسی آنها با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار انجام می‌شود، از پرداخت هرگونه مالیات و عوارض نقل و انتقال معاف است.

مجلس به جزئیات طرح صیانت ورود نکرد

دنیای اقتصاد: زهره الهیان، نماینده مجلس و عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت از کاربران فضای مجازی به «دنیای اقتصاد» گفت: کمیسیون مشترک دیروز در بررسی طرح جدید حمایت از کاربران فضای مجازی یک ساعت و ربع جلسه داشت که این مدت زمان برای رای‌گیری از کلیات این طرح تخصیص داده شده بود.   به گفته الهیان، مجلس در جلسه مذکور به جزئیات ورود نکرد، زیرا قرار است با حضور نخبگان این طرح جمع‌بندی شود تا به قانونی شفاف و مشخص برسیم.  این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی یادآوری کرد که تا کنون ۴۸ جلسه با حضور اعضای اتحادیه کسب‌وکارهای دیجیتال، دستگاه‌های مرتبط با فضای مجازی فعالان کسب‌وکار‌های اینترنتی و مرکز ملی فضای مجازی برگزار شده و نظرات این افراد برای غنی شدن طرح در فضای علمی و دوستانه گرفته شده است. وی ابراز امیدواری کرد تا با استفاده از قوانین حمایت‌گرانه، بتوان فضای نابسامانی که حقوق ملت را پایمال می‌کند و منافع مردم را توسط سوءاستفاده‌گران به خطر می‌اندازد جلوگیری کرد.

واکنش حضرت‌پور به طرح صیانت

همچنین در خبری دیگر از ایسنا روح‌الله حضرت‌پور، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تصویب کلیات طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی در کمیسیون مشترک در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: «طرح صیانت همچون بقیه طرح‌های مسدودسازی و محدودسازی از همین الان شکست خورده است. مجلس حق ندارد برای مردم تعیین تکلیف کند. از همان ابتدا مخالف این طرح بودم و تلاش می‌کنیم طرح را به صحن آورده و ردش کنیم. برخی نمایندگان می‌خواهند بدون نظر مجلس طرح را تصویب کنند. دولت‌ها نمی‌توانند در مقابل تکنولوژی بایستند. میلیون‌ها شغل در بستر فضای مجازی ایجاد شده که دولت وظیفه دارد از آنها حمایت کند، نه اینکه به دنبال حذف این فضا باشد.»