علی لاریجانی تاکید کرد: در مکتب امام حسن (ع)، سیاستمدار واقعی کسی است که حق‌الله را رعایت کند؛ چیزی که امروز در عالم سیاست کم پیدا می‌شود. لاریجانی افزود: سیاستمدار واقعی کسی است که حتی نسبت به گذشتگان احساس مسوولیت داشته باشد و حقوق آنان را رعایت کند که اولین امر در این زمینه آن است که از آنان به نیکی یاد کند.

اعلام وصول ۴ سوال از سه وزیر

همچنین هیات رئیسه مجلس دیروز سه سوال از وزیران نیرو، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی را اعلام وصول کرد. بر این اساس سوال ملی محمد علی ملکشاهی‌راد نماینده خرم‌آباد از وزیر نیرو درباره اقدامات وزارت نیرو در حفاظت از حریم رودخانه‌ها و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر قانونی و سوال ملی فاطمه حسینی و حمیده زرآبادی نمایندگان تهران و قزوین از وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره علت عدم نظارت و کنترل برای جلوگیری از تضییع حقوق خریداران خودرو و شرکت‌های قطعه‌ساز اعلام وصول شد. همچنین سوال ملی ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان از وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره علت افزایش افسارگسیخته قیمت کالاها و عمل نکردن به وظایف ذاتی در حوزه بازرگانی و سوال ملی ولی ملکی نماینده مشکین‌شهر از وزیر کشاورزی درباره علت به کارگیری افراد غیرمتخصص در بنگاه‌های اقتصادی نیز اعلام وصول شد.

سفر ۱۴۵۰ دانشمند ایرانی به خارج

خبر دیگر از مجلس آنکه منصور غلامی وزیر علوم در نشست دیروز فراکسیون مستقلین مجلس گفت: ۲۱۰۰ دانشمند خارجی در ایران و سفر ۱۴۵۰ نفر از دانشمندان ایرانی به خارج از کشور و ایجاد ۵۷ کرسی در ۳۷ کشور دنیا بخشی از اقدامات وزارت علوم در توسعه دیپلماسی علمی بوده است. غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نایب‌رئیس این فراکسیون مستقلان در تشریح این نشست در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با بیان اینکه ۳ هزار و ۱۲۵ نفر دانشجویان غیر ایرانی در کشورمان جذب شده و در حال تحصیل هستند، افزود: ارتقا به مرتبه شانزدهم تولید علم جهان در سال ۲۰۱۷ و کسب مقام اول در سال ۲۰۱۸ در میان ۵۲ کشور اسلامی، افزایش تعداد پارک‌های علم و فناوری از ۳۳ عدد در سال ۹۱ به ۴۳ عدد در سال ۹۷، بازنگری و تدوین مجدد آیین‌نامه تاسیس پارک علم و فناوری، قرار گرفتن نام ۱۸ دانشگاه برتر کشور در نظام رتبه بندی تایمز در سال ۲۰۱۸ و ۴۰ دانشگاه در سال ۲۰۱۹ از جمله دستاوردهای وزارت علوم بوده است.

کمبود ۱۰۸ هزار معلم در سراسر کشور

همچنین حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به نشست دیروز این فراکسیون به نقل از محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش گفت: ما با کمبود ۱۰۸ هزار معلم در سراسر کشور مواجه هستیم که این موضوع مهم‌ترین مشکل در نظام تعلیم و تربیت محسوب می‌شود. به گزارش خانه ملت، حاجی بابایی همچنین گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد کمبود نیروی انسانی بیش از ۲۰۰ هزار نفر است و در سراسر کشور این مشکل کاملا مشهود است. راهکارها برای حل این مشکل تقویت دانشگاه فرهنگیان و افزایش دانشکده‌ها است. نظام تعلیم و تربیت باید تعداد کافی معلم در اختیار داشته باشد.

ثبت معاملات در سامانه مودیان مالیاتی

مجلسی‌ها همچنین دیروز در جریان بررسی جزئیات لایحه مالیات ارزش افزوده، در مصوبه‌ای همه مشمولان قانون مالیات را موظف کردند پس از راه‌اندازی سامانه مودیان معاملات خود را در این سامانه ثبت کنند.