یکی ازنگرانی‌های لندن و واشنگتن،تحویل احتمالی محموله نفت این کشتی به سوریه است. موضوعی که ازهمان ابتدابه بهانه‌ای برای توقیف این کشتی تبدیل شدوسرانجام با ارائه مستندات ایران به دادگاه جبل‌الطارق از آن رفع توقیف شد. با این حال روزگذشته مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد که ابرنفتکش آدریان دریا -۱ حامل نفت خام ایران محموله خود را در سوریه تخلیه کرده است. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی در مورد محل کنونی نفتکش آدریان دریا گفت این هفته گزارش‌ها حاکی از آن بود که نفتکش در نزدیکی سواحل سوریه لنگر انداخته و افزود: «همان‌طور که همواره گفته بودیم، مقصد نفتکش از اول هم سوریه بود.» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه، ۲۱ شهریور نیز اعلام کرد که این کشور شواهدی در اختیار دارد که محموله نفتکش آدریان دریا-۱ به سوریه منتقل شده است.

پیش ازاین روز۱۹ شهریور حمید بعیدی‌نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن دراعتراض به آنچه «عدم پایبندی ایران به تعهدات خود درباره نفتکش آدریان دریا» خوانده شد به وزارت خارجه انگلیس احضار شد. «دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس مدعی شد که ایران با فروش نفت به سوریه (که عامل اصلی اعتراض انگلیس است) هنجارهای بین‌المللی را نقض کرده و به همین دلیل دولت متبوعش این مساله را در سازمان ملل متحد مطرح خواهد کرد. در پاسخ به این سخنان بود که روز پنج‌شنبه سفیرایران در لندن تأکید کرد برخلاف ادعای مقامات انگلیس، محموله نفتکش آدریان دریا به یک شرکت خصوصی فروخته شده و ایران هیچ تعهدی را در این خصوص نقض نکرده است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، حمید بعیدی‌نژاد روز چهارشنبه در یک پیام توییتری اعلام کرد که در نشست خود با وزیر امور خارجه انگلیس تاکید کرده که ایران محموله نفتکش آدریان دریا را به یک شرکت خصوصی فروخته است.او همچنین درادامه مطلب خود نوشت: «در جلسه با دومینیک راب، تاکید شدکه اقدام مقامات انگلیس علیه نفتکش حامل نفت ایران خلاف حقوق بین‌الملل بود. تحریم‌های اتحادیه اروپا قابل تعمیم به کشورهای ثالث نیست. به‌رغم تهدیدات بیشمار آمریکا، نفتکش نفت خود را در دریا به یک ‌شرکت خصوصی فروخت و تعهدی را هم نقض نکرده است.»پیش ازاین نیز علی‌ ربیعی سخنگوی دولت دریک نشست خبری اعلام کرده بود که «ایران نفت را فروخته است و خریدار مقصد نهایی را تعیین خواهد کرد».

روز ۹ شهریور ماه نیز محمد جواد ظریف وزیرامور خارجه ایران درواکنش به سخنان مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکاکه ادعا کرده بود اطلاعات موثقی در اختیار دارد که نشان می‌دهد این نفتکش ایرانی در حال حرکت به سوی سوریه است در توییتی نوشته بود: «غرنزنید آقای پمپئو! ما به همه و هر خریداری نفت خواهیم فروخت.»  درکنارسخنان سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ، وب‌سایت تنکرترکرز که از ابتدا نفتکش «گریس- ۱» را که اکنون آدریان دریا نام دارد ردیابی کرده اعلام کرده است که نه ایران، نه بریتانیا و نه ایالات متحده تاکنون هیچ مدرکی در این باره ارائه نکرده‌اند و محموله این کشتی هنوز تخلیه نشده است. این سایت همچنین ضمن تایید رصد مداوم آدریان دریا مدعی شده است نفت کشتی تا کنون نه از طریق کشتی به کشتی ونه از طریق لوله‌هایی که به بندرهای شناور نصب می‌شوند منتقل نشده است و نفت هنوز درکشتی است. این سایت پیشتر نیز در توییتی گفته بود که با بررسی و سنجش زاویه و اندازه سایه این ابرنفتکش روی آب می‌تواند به یقین بگوید که مخزن‌های آدریان دریا-۱ هنوز پر از نفت خام است. ابرنفتکش آدریان دریا حامل ۱/ ۲ میلیون بشکه نفت خام تولید ایران است.

وب‌سایت تنکرترکرز در شرایطی ادعامی کند نفت کشتی هنوز تخلیه نشده است که سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه روز یکشنبه ۱۷ شهریور، گفته بود که نفتکش «آدریان دریا- ۱» به مقصد خود رسیده و نفتش را فروخته است. اززمان رفع توقیف نفتکش آدریان دریا خبرهای ضد و نقیض زیادی درباره مقصد این نفتکش مطرح شده است.حرکت کشتی به سمت بندر اسکندرون در ترکیه وتکذیب مقامات ترکیه، حرکت کشتی به سمت لبنان وادعای مقامات لبنانی مبنی بر اینکه درخواستی مبنی بر پهلو گرفتن این نفتکش دریافت نکرده‌اند و به دنبال آن ورودکشتی به بندرکالاماتا یکی از بندرهای یونان ازجمله خبرهایی است که درمورد مسیر نفتکش ایرانی مطرح شده است.