«سید کمال خرازی» امروز یکشنبه در دومین همایش ملی روش‌های تحلیل اطلاعات در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اتخاذ راهبرد مقاومت توسط ایران و استمرار این راهبرد گفت: حق را باید ستاند و حق به انسان هدیه داده نمی‌شود. ما هم به عنوان ملتی که همواره مقاوم بوده‌ایم و در راستای تامین حقوق خود تلاش کرده و بهای زیادی را پرداخته‌ایم، از طریق مقاومت می‌توانیم در برابر زورگویی‌های دشمنان ایستادگی کرده و حق خود را بگیریم. 

وی با بیان اینکه آنچه که در ماه‌های اخیر به عنوان راهبرد مقاومت و راهبرد توازن اتفاق افتاد نشان داد که در راستای مقابله با زورگویی‌های دیگران می‌توانیم حقوق خود را استیفا کنیم، اظهار داشت: امروز ملت ایران از این بابت توانسته‌اند در مقابل زورگویی‌ها آمریکا و متحدانش مقاومت کرده و اقتدار خود را نشان دهند. باید این راهبرد با تدبیر، عقلانیت و خردورزی ادامه پیدا کند تا این مشکلات خاتمه پیدا کند.

خرازی در پاسخ به سوالی درباره تدوین سند راهبردی سیاست خارجی و قرار دادن راهبرد مقاومت فعال در این سند تصریح کرد: البته این سند نیست و در واقع راهبردی است که در شورای راهبردی روابط خارجی تهیه می‌شود و با صلاحدید مقام معظم رهبری ابلاغ می‌شود. در مورد راهبرد مقاومت فعال گزارش‌هایی را خدمت ایشان ارسال کرده‌ایم و مورد استفاده قرار خواهد گرفت. 

وی در پاسخ به سوالی درباره رفع توقیف کشتی حامل نفت ایران در جبل الطارق خاطرنشان کرد: اتفاق اخیر یک پیروزی دیپلماتیک برای کشورمان و شکستی بود برای انگلیس که بدون هیچ توجیه قانونی دست به این کار زده بود. این حرکات دشمنان قطعا پایانی ندارد و آنها همواره توطئه‌ها و نقشه‌های زیادی را برای ما طراحی می‌کنند و باید در برابر این توطئه ها آماده باشیم.

دومین همایش ملی روش‌های تحلیل اطلاعات صبح امروز یکشنبه به همت دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی وزارت اطلاعات برگزار شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.