موید صدرحسینی در مورد ادغام بانک‌های نظامی در بانک سپه گفت: زمانی که سفته بازی در کشور رونق و توسعه یافت، موسسات مالی قارچ‌گونه در کشور رشد کردند بنابراین انرژی و منابع کشور به‌جای آنکه در راستای تولید و فعالیت‌های مولد به کار گرفته شود صرف فعل و انفعالات منفی و غیرمولد شد که پیامد آن افزایش رقابت منفی در سود بانکی و هزینه تراکنش‌های مالی بود.

وی ادامه داد: شرایط به گونه‌ای بود که تاسیس بانک تبدیل به خرید و فروش پول شده بود که هیچ نیازی به آشنایی و هماهنگی نداشت به‌طوری که هر مجموعه و نهادی که باید توان خود را صرف امور دیگر می‌کرد به دنبال راه‌اندازی بانک بود تا آن را تبدیل به حیاط خلوت کند. صدرحسینی تصریح کرد: بعضا شاهد بودیم شعبه‌ای از این بانک‌ها، محیط ۵۰۰ متری را برای ارائه خدمات به مشتریان اندک در اختیار داشت که باعث افزایش هزینه‌های پرسنلی، نگهداری و اجاره آن شده بود که دست آخر هزینه آن بر دوش مشتری بود. از همین روی ادغام این بانک‌ها و تعطیلی شعبی که تراکنش اندکی دارند می‌تواند این هزینه‌ها و استرس مردم را کاهش دهد.

نماینده سابق مجلس نبود نظارت در راه‌اندازی بانک‌ها و موسسات مالی را فاجعه‌بار دانست و افزود: متاسفانه بیشتر این موسسات از اسامی معصومین استفاده و سپس اقدام به دادن وام ۳۰ درصدی می‌کردند، به‌طوری که شخصی به من مراجعه کرد که از موسسه‌ای اقدام به گرفتن تسهیلات ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیونی کرده، حالا پس از بازپرداخت ۲۰ میلیاردتومان، حاضر است ۲۴ میلیارد دیگر را پرداخت کند تا ملک در گرو آن آزاد شود که موسسه اجتناب می‌کند.

وی افزود: این نشان می‌دهد که فقدان نظارت باعث شده تا این موسسات عملکرد سیستم بانکی را دچار اختلال کنند اما پالایش این بانک‌ها و موسسات که از سال‌های اخیر شروع شده و ادغام اخیر بانک‌ها نیز در آن راستا است می‌تواند سرانجام خوبی داشته باشد.